ابلاغ اساسنامه کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از ابلاغ اساسنامه کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، «ابراهیم شادمهر» با اعلام این خبر گفت: دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با هدف توسعه اشتغال پایدار از مسیر کارآفرینی اقدام به ابلاغ اساسنامه کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور نموده است که ساماندهی کانون های کارآفرینی از جمله اهداف این کانون خواهد بود.

شادمهر در ادامه خاطرنشان شد: توسعه، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کارآفرینی در سطوح استانی و ملی و ایجاد شبکه ارتباطی موثر بین کارآفرینان، مدیران شبکه دولتی، نهادهای عمومی در حوزه‌های مرتبط با زیست بوم کارآفرینی کشور و همچنین ایجاد گروه اندیشه ورز فعال به منظور تشکیل اتاق فکر توسعه زیست بوم کارآفرینی استانی و ملی از جمله اهداف این کانون خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در این کانون برای بستر سازی در جهت ارتقاء سطح دسترسی به مواد اولیه ماشین آلات و تجهیزات متنوع از تامین کنندگان داخلی و خارجی و افزایش سطح کیفیت تولیدات داخلی در سطح جهانی و رقابت با محصولات وارداتی و ایجاد زمینه لازم برای تعامل سازنده در ابعاد مختلف از جمله دانشگاه‌ها، شهرک‌های صنعتی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی برای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه ذیل زیست بوم نوآوری و کارآفرینی اقدام خواهد شد.

شادمهر گفت: برابر دستورالعمل ابلاغی هر استان نسبت به تشکیل مجمع عمومی کانون و انتخاب پنج نفر هیئت مدیره و یک نفر بازرس اقدام خواهند کرد و نهایتاً هیئت مدیره کانون به همراه مدیران دولتی و رئیس انجمن صنفی مراکز مشاوره استان، هیئت امنای استانی را تشکیل داده و زیست بوم کارآفرینی استان را دنبال خواهند کرد. در سطح ملی هم هیات امنا به ریاست وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و دبیری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال هماهنگی‌های لازم بین بخشی و دستگاهی را انجام خواهند داد.

گفتنی است منتخبین جشنواره کارآفرینان برتر استانی در تمامی ادوار گذشته به عنوان عضو اصلی کانون کارآفرینان برتر رسمی انتخاب می‌شوند. کمیسیون‌های تخصصی آموزش و پژوهش، حقوقی و حل اختلاف ، توسعه و جذب و یا سایر کمیسیون‌های لازم برای تشخیص هیئت مدیره و تایید مجمع عمومی کانون در راستای بهبود فضای کسب و کار و توسعه زیست بوم ملی کارآفرینی و اشتغال فعال خواهند شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا