سامانه فروش محصولات مشاغل خانگی راه‌اندازی خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه فروش محصولات مشاغل خانگی و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به این کسب‌و‌کارها هم‌زمان با صدور مجوز مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی‌بیرانوند» در همایش اشتغال‌آفرینی زنان سراسر کشور روز، یک‌شنبه ۲۷ آذرماه با حضور «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: برنامه اصلی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در سال ۱۴۰۲ تمرکز بر افزایش فروش و توسعه محصولات مشاغل خانوادگی است.

وی با بیان اینکه نهاد خانواده، قدرتمندترین واحد اقتصادی جامعه است، افزود: با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، اقتصاد خانوادگی توسعه راهبردی پیدا می‌کند. کریمی‌بیرانوند خلاقیت و نوآوری را عامل اصلی توسعه اشتغال و کارآفرینی در کشور دانست.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم شاهد رویکرد تحولی در تسهیل صدور مجوزهای مشاغل خانگی بوده‌ایم و بر این اساس مجوز بیش از ۹۵ درصد رسته‌های مشاغل خانگی به صورت آنی صادر می‌شود.

وی ۷۰ درصد مخاطب مشاغل خانگی را جامعه زنان عنوان و تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم شاهد رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی هستیم.

کریمی‌بیرانوند، مهارت را اصل اساسی اشتغال‌آفرینی عنوان کرد و گفت: پوشش حداکثری رشته‌های مهارت‌آموزی رابطه مستقیمی با توسعه اشتغال کشور دارد. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال گفت: تعاون از منظر اقتصادی اسلامی، الگوی اصلی اشتغال‌آفرینی و اقتصاد تعاون در مقابل اقتصاد آزاد و رقابتی بسیار کارآمدتر است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا