عباس ارباب: ۱۵ رشته مهارتی و فنی در دانشگاه آزاد تاکستان راه‌اندازی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان از راه‌اندازی ۱۵ رشته مهارتی و فنی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این رشته‌ها توسعه سند تحول و تعالی آموزشی است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، عباس ارباب، اظهار داشت: به همین منظور از سال گذشته نیز سازمان مرکزی سه رشته تعمیر و نگهداری آسانسور، پرورش زنبور عسل و مکانیک خودرو را برای این دانشگاه در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: ساماندهی آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای با استفاده از ظرفیت‌های موجود جهت تربیت نیروی انسانی ماهر، ارتقای سطح کیفی آموزشی و توسعه سطح آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای براساس نیازهای جامعه در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

ارباب، به شعار سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی از سوی مقام معظم رهبری اشاره و یادآور شد: در حال حاضر سه شرکت دانش‌ بنیان و ۲۲ استارتاپ در مرکز رشد دانشگاه تاکستان مستقر هستند.

این مسوول تاکید کرد: با توجه به قابلیت‌های این دانشگاه در حوزه کشاورزی و براساس نیاز جامعه، ما به سمت تولید محصولات ارگانیک حرکت کرده و در تلاش برای تولیدات کارگاهی در رشته‌های مهارتی نیز هستیم.

این مسوول دانشگاهی، طرح پویش دانشگاه آزاد را فرصتی بی‌نظیر برای مهارت آموزی و اشتغال دانشجویان این دانشگاه دانست و افزود: در این طرح، هدف ایجاد پیوند نظام‌مند دانشگاه آزاد اسلامی با صنعت و جامعه است که در آن امکان حضور جدی دانشجویان همزمان برای تحصیل در صنایع، اصناف و بنگاه‌های تولیدی و نهادهای اجتماعی را نیز فراهم می‌کند.

ارباب خاطرنشان کرد: هم اکنون در قالب طرح پویش، دانشجویان در کارگاه‌های مرکز تحقیقات مکانیک به تولید قطعات و تراشکاری فعالیت داشته و این مقدمه آموزشی برای فعالیت آنان در واحدهای تولیدی است که طرف قرارداد با این واحد دانشگاهی جهت تولید را دارند.

وی یادآور شد: براساس طرح پویش، دانشجویان همچنین ضمن تجربه‌آموزی در محیط کار واقعی از یک‌ سو سطح توانمندی‌، مهارت‌، شایستگی‌ و صلاحیت‌های حرفه‌ای خود را ارتقا داده و از سوی دیگر امکان کسب درآمد و کمک‌ هزینه تحصیلی برای خود را نیز فراهم می‌کنند.

هم‌اکنون حدود پنج هزار دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی تا دکتری و در ۱۲۰ رشته تحصیلی واحد دانشگاهی تاکستان تحصیل می کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا