روح الله دهقانی فیروزآبادی: اقتصاد دانش‌بنیان از برنامه‌های جدی معاونت علمی ریاست جمهوری است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: اقتصاد دانش‌بنیان وقتی محقق می‌شود که در همه دستگاه‌های کشور، نوآوری به باور تبدیل و این یکی از برنامه‌های جدی معاونت علمی ریاست جمهوری است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی  روز چهارشنبه و در حاشیه نشست هیات دولت درباره برنامه‌های معاونت علمی ریاست جمهوری گفت که  در حوزه علم و فناوری اقدامات زیادی صورت گرفته و بنیان های خوبی هم گذاشته شده است که باید توسعه یابند. تصویب قانون جهش تولید اتفاق بزرگی بود که امسال رخ داد این قانون نسل جدیدی از تاثیرگذاری معاونت علمی ریاست جمهوری در عرصه نوآوری را به منصه ظهور خواهد گذاشت.

وی بزرگترین نقش معاونت علمی ریاست جمهوری را سیاستگذاری، راهبری، نظارت و پیگیری نوآوری در همه دستگاه های کشور دانست و گفت که اقتصاد دانش‌بنیان وقتی محقق می‌شود که در همه دستگاه‌های کشور، نوآوری به باور تبدیل شود و این یکی از برنامه های جدی معاونت علمی ریاست جمهوری است.

دهقانی فیروزآبادی مساله بعدی را توجه به ثروت‌های ملی در شهرهای مختلف بیان کرد و افزود: توسعه متوازن زیست بوم نوآوری کشور ما لازم است و یکی از برنامه‌های معاونت علمی توجه به شهرهایی است که استعدادهای نوآوارنه دارند. همچنین توجه به توسعه مدل‌های توسعه مالی مبتنی بر اقتصاد مردمی و مقاومتی یکی دیگر از  برنامه های معاونت علمی است.

وی ادامه داد: مساله دیگر توجه به بازار ملی است. بازار ملی، ناموس ملی است و حتی اگر بتوانیم بخشی از بازار ملی را در حوزه نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان بیاوریم، اتفاق بزرگی رخ می‌دهد. توجه ویژه به صادرات محصولات دانش‌بنیان، فناوری نرم و مغزافزار یکی دیگر از برنامه‌ها است. ما توان بسیاری در این زمینه داریم و باید به علوم انسانی، رسانه و فناوری‌های نرم و اجتماعی توجه ویژه داشته باشیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا