۹۱۵ طرح مشاغل خانگی در قزوین تسهیلات دریافت کردند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۹۱۵ طرح مشاغل خانگی در استان،طی یکسال گذشته، تسهیلاتی به مبلغ بیش از پنج میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان دریافت کردند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمدمهدی رحیمی نیارکی، افزود: برای استان قزوین در حوزه حمایت از مشاغل خانگی طی سال جاری ۸۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود:تسهیلات مشاغل خانگی به دارندگان مجوز این مشاغل در دوبخش مستقل و پشتیبان پرداخت می شود.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: برای افراد مستقل ۱۰۰ میلیون تومان و برای افراد پشتیبان به ازای هر نفر زیرمجموعه ۵۰ میلیون تومان و حداکثر برای ۴۰ نفر تا دو میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

رحیمی اضافه کرد: این تسهیلات با بهره چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله است و جامعه هدف در تقویت مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هستند.

این مسوول اشتغال استان با تاکید بر همکاری بانک های عامل برای جذب اعتبارات هدفگذاری شده، خاطر نشان کرد: بانک‌های کشاورزی، رفاه کارگران، توسعه تعاون و پست بانک در پرداخت این تسهیلات با ما همکاری دارند و در صورت جذب و پرداخت اعتبارات تخصیصی می توانیم مجددا همان رقم را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۵۱۵ رسته شامل رسته های مستقل(خوداشتغالی و انفرادی) و پشتیبان(دارای زیرمجموعه) در پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی تعیین و ابلاغ شده است، اضافه کرد: تقویت پیشران های شیرینی سنتی قزوین، دوخت و دوز و پوشاک، کفش دانسفهان، قالی، زنبورداری، قارچ، عروسک سازی و خشکبار شامل بسته بندی فندق، بادام، پسته و میوه خشک در اولویت کاری ما قرار دارد.

رحیمی گفت:متقاضیان برای دریافت این تسهیلات ابتدا باید مجوز مشاغل خانگی را از طریق دستگاه های میراث فرهنگی، صمت، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید دریافت کنند و سپس مراحل بعدی مربوط به دریافت تسهیلات را پیگیری کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا