محسن مرادی: ۱۶۰ رشته جدید مهارت‌محور در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی راه‌اندازی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال ۱۶۰ رشته جدید با محوریت مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی، به صورت بدون آزمون به رشته‌های تحصیلی واحدهای دانشگاهی این دانشگاه در استان خراسان رضوی افزوده شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، دکتر محسن مرادی، افزود: این رشته‌های جدید در راستای تحقق مزیت محوری، نیاز محوری و آینده‌نگری بیشتر در دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی راه‌ اندازی شده است.

وی بیان کرد: پیش از این در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، ۱۲۵ رشته تحصیلی بدون آزمون دایر بود که با اضافه شدن ۵۵ رشته مهارتی، این تعداد به ۱۸۰ رشته افزایش یافته است.

مرادی ادامه داد: راه‌اندازی این رشته‌های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد، گامی در جهت نهادینه کردن آموزش‌ها و مهارت‌افزایی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این راستا ساماندهی رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد در استان و شهر مشهد توسط حوزه آموزش و واحد تحصیلات تکمیلی و همچنین برپایی دوره آموزشی ویژه تعلیم و تربیت برای یک هزار و ۵۰۰ نفر از اساتید در سه مبحث شئون مدرسی، مسائل عفاف و حجاب،  امنیت و حفاظت کشور انجام شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای ۱۱ واحد و ۶ مرکزآموزشی است.

در حال حاضر حدود ۶۰ هزار دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که ۲۰ درصد از این تعداد در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز شامل هشت دانشکده و دو گروه مستقل و یک مجتمع آموزشی بین المللی است که حدود ۳۲ هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل می‌باشند که از این تعداد ۳۰ هزار دانشجو در رشته‌های غیرپزشکی و ۲ هزار دانشجو در رشته‌های پزشکی هستند.

هشت درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می‌دهند و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می‌کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا