اعطاء تسهیلات خوداشتغالی برای زندانیان صاحب ایده‌های شغلی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی گفت: تسهیلات کارآفرینی و خود اشتغالی با احراز شرایط قانونی به زندانیان آزاد شده متقاضی اعطا می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر،«سعید سرباز جانفدا» اظهار کرد: با توجه به اینکه عدم وجود اشتغال پایدار یکی از عوامل ارتکاب جرم و بزه در جامعه است و در یک رابطه معکوس مؤثرترین راه برای پیشگیری از وقوع جرم نیز محسوب می‌شود. از همین رو توسعه اشتغال پایدار و حرفه آموزی برای زندانیان در دوران تحمل حبس و اعمال حمایت‌های شغلی برای زندانیان پس از آزادی یک راهبرد اجرایی در حوزه سیاست گذاری سازمان زندانهاست.

مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی افزود: در همین راستا با توجه به اینکه زندانیان پس از آزادی دچار بحران مالی هستند و توان و پشتوانه کافی برای راه اندازی شغل مناسب ندارند با موافقت دولت و مجلس در لایحه بودجه اعتبار مناسبی به عنوان تسهیلات خوداشتغالی زندانیان آزاد شده در نظر گرفته شده است.

وی در تشریح این موضوع گفت: این تسهیلات به عنوان سرمایه اولیه به کلیه زندانیانی که حداقل سه ماه تحمل حبس داشته باشند، بیش از یکسال از آزادی آنها نگذشته باشد و صاحب ایده‌های شغلی یا طرح کسب و کار باشند با رعایت ضوابط نظام بانکی تعلق می‌گیرد.

جانفدا افزود: متقاضیان می‌توانند جهت ثبت نام و تکمیل مدارک به مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان‌های خراسان رضوی مراجعه کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا