جایزه ۳۶۵ میلیون تومانی به یک استارت‌آپ فین‌تکی اهدا شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در رویداد شرکت‌های استارت‌آپی “تک‌شاخ‌ها” یکی از شرکت‌های نوپا در حوزه فین‌تک موفق به دریافت جایزه ۳۶۵ میلیون تومانی شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا،«مجید کیانپور»، مدیر اولین رویداد استارت‌آپی یونیکورن، یونیکورن‌ها را شرکت‌هایی با رشد سریع در بازه‌ زمانی کمتر از ۱۰ سال دانست که در این مدت به ارزش‌گذاری بیش از یک میلیارد دلاری رسیده‌اند و گفت: نمونه‌های موفقی از یونیکورن‌ها در دنیا مانند اوبر، استرایپ، بایت دنس، کانوا و غیره وجود دارند که ارزش‌گذاری آنها در سال‌های گذشته به بیش از چندین میلیارد دلار رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه در بین کشورهای همجوار ایران، در ترکیه (ترندیول) ارمنستان (پیکس‌آرت) و چند کشور دیگر استارت‌آپ‌هایی وجود دارند که به این ارزش رسیده‌اند، یادآور شد: در سال ۱۳۹۷ بر اساس اعلام برخی مراجع خبری در ایران، استارت‌آپ‌هایی مانند اسنپ و دیجی‌کالا به این ارزشگذاری رسیده‌اند که البته با تغییر نرخ دلار این ارزشگذاری محل بحث بسیاری قرار گرفته است. 

کیانپور در رابطه با توان فنی در ایران برای ظرفیت ایجاد یونیکورن، خاطر نشان کرد: با نگاهی به استارت‌آپ‌هایی که در منطقه خاورمیانه به یونیکورن یا تک شاخ تبدیل شده‌اند، متوجه می‌شویم که همه آنها نگاهی فرامنطقه‌ای به کسب و کار داشته‌اند و شاید این بهترین راهکار برای توسعه‌ی ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها برای تبدیل شدن به یونیکورن باشد. 

وی با اشاره به ایده‌ اولیه‌ برگزاری این رویداد با هدف کمک به استارت‌آپ‌های ایرانی با تاکید بر اینکه این رویداد از پاییز ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد، ادامه داد: بر همین اساس بیش از ۴۰ استارت‌آپ برای ورود به مرحله‌ پیش‌ارزیابی جایزه‌ یونیکورن ثبت نام کردند که پس از ارزیابی، ۳۳ استارت‌آپ حائز شرایط بررسی شدند و از این تعداد ۲۰ استارت‌آپ وارد مرحله‌ داوری شده‌اند.

به گفته این مقام مسؤول، پس از تحلیل و بررسی ظرفیت‌های این تعداد استارت‌آپ، ۱۰ استارت‌آپ از ۷ شهریور به مرحله‌ رای‌گیری مردمی وارد شده‌اند. 

به نقل از دبیرخانه رویداد استارت‌آپی یونیکورن، کیانپور اعلام کرد: پس از ۱۰ روز رای‌گیری مردمی، یکی از استارت‌آپ‌های حوزه‌ فین‌تک بیشترین رای را به خود اختصاص داد و از نظر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، حائز بیشترین شانس برای تبدیل شدن به یونیکورن بوده است که در این مراسم با حضور نمایندگان تمامی استارت‌آپ‌ها، مبلغ ۳۶۵ میلیون تومان هدیه‌ بلاعوض (به ازای هر روز یک میلیون تومان) به این استارت‌آپ اهدا خواهد شد.

مدیر اولین رویداد استارت‌آپی یونیکورن، گفت: قصد داریم تا به صورت سالانه و مستمر این رویداد برگزار شود و امید است که با حمایت‌هایی از این دست که توسط شرکت‌های فعال حوزه‌های کسب و کار در ایران انجام می‌شود، شرایط برای توسعه‌ ارزش استارت‌آپ‌های ایرانی ایجاد شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا