تخصیص یک میلیارد تومان تسهیلات به بانوان کارآفرین همدان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به این استان برای پرداخت تسهیلات به بانوان کارآفرین خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، فاطمه ستاری نوید یکشنبه ۲۷ شهریور در ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهرستان اسدآباد اظهار کرد: این میزان از اعتبار در سفر معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به استان همدان به امور بانوان و خانواده استانداری برای پرداخت وام و تسهیلات  ۱۰۰ میلیون تومانی چهار درصدی به بانوان کارآفرین استان اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: اخیرا هم تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد برکت در حال انعقاد داریم تا میزان تسهیلات اختصاص داده شده به استان برای پرداخت تسهیلات به بانوان کارآفرین به چهار میلیارد تومان افزایش یابد و ۴۰ نفر از بانوان کارآفرین بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

ستاری تصریح کرد: در حال حاضر تفاهم‌نامه با استاندار همدان امضا شده و در مرحله بعدی با بنیاد برکت تفاهم نامه به امضا خواهد رسید.

وی با اشاره به برنامه‌های امور زنان ریاست جمهوری گفت: امور زنان ریاست جمهوری تفاهم‌نامه‌ای نیز با وزارت کار در بحث وام بدون ضمانت برای بانوان کارآفرین دارند که در دست پیگیری است. 

فرماندار اسدآباد هم در این جلسه با اشاره به تشکیل و برپایی ۱۲ ایستگاه صلواتی در سطح شهرستان برای استقبال از زائران اربعین حسینی افزود: از این تعداد ایستگاه‌های صلواتی شهرستان دو ایستگاه صلواتی را بانوان اسدآبادی برپا کرده بودند که این دو ایستگاه صلواتی با بازدید و نظارت و سرکشی‌های انجام شده به لحاظ مدیریت و خدمات دهی به زائران از بهترین و منظم تریم موکب های برپاشد شهرستان بود.

حسین علی شرکائی  ادامه داد: با توجه به اینکه نیمی از هر جامعه را بانوان تشکیل داده‌اند توجه ویژه در برنامه ریزی ها به نقش محوری زن در خانواده به عنوان مادر و نقش اجتماعی زن در عرصه اجتماعی و حضور موثر و سازنده او در عرصه‌های اجتماعی ضرورت دارد.

حجت الاسلام روح اله رستمی، مدیر سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد نیز با اشاره به اینکه ستاد نهضت پیشرفت بانوان مقوله‌ای بود که مغفول مانده بود،گفت: بانوان  اسدآبادی در زمینه برنامه‌ها مختلف شهرستان فعال هستند اما در سالهای قبل  ساختاری برای نظارت بر برنامه‌ هیئت‌های مجموعه بانوان شهرستان نداشتیم که طی پیگیری‌ها نسبت به راه‌اندازی شبکه تبلیغ بانوان اسدآبادی به صورت پایلوت  اقدام و پس از آن  این شبکه به ستاد نهضت پیشرفت بانوان اسدآبادی تبدیل شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا