مدرسه کارآفرینی در لرستان احیا خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: مدرسه کارآفرینی با هدف کسب مهارت و ورود جوانان به بازار کار در استان احیا می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمد خاکی در مراسم افتتاح پاتوق بازی کودک و نوجوان در راستای اجرای پروژه اربینت در محله پشت بازار خرم آباد اظهار کرد: اربینت صرفا یک پروژه مطالعاتی بازآفرینی شهری و توسعه پایدار است اما تصمیم گرفتیم بعد از سه سال که فاز مطالعاتی آن انجام شد، فاز اجرایی را نیز عملیاتی کنیم.

وی افزود: وظیفه اتاق بازرگانی تا اتمام مرحله مطالعاتی بود اما بخاطر علاقه همکاران در این پروژه، تصمیم گرفتیم برخی از منابع را به اجرای پروژه هایی که در راستای طرح های مطالعاتی گذشته ما بود اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: زیبا سازی کوچه پریان که در این محله قرار گرفته  جزو برنامه های پیش رو است و از اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری خرم آباد تقاضا داریم که در زیر سازی آن کمک کنند.

خاکی گفت: همچنین مدرسه کارآفرینی و مهارت از دیگر اقدامات همسو با اربینت است و از آنجا که امروزه مدرک برای ورود به بازار کار و جامعه به افراد کمک نمی کند باید تلاش کنیم افراد، دست کم یک مهارت را چه در سطح دانش آموزی و چه در سطح دانشگاه کسب کند.

وی بیان کرد: بنابراین قصد داریم مدرسه کارآفرینی را احیا و به تشکیل آن کمک کنیم که این مهم نیازمند همکاری مردم و مسئولین است چراکه منابع چندانی در اتاق بازرگانی وجود ندارد اما با این وجود فعالین اقتصادی را تشویق کردیم که در راستای این کارهای خیر و منافع عمومی کمک کنند.

خاکی با تاکید بر اهمیت وجود نیروی انسانی توانمند برای توسعه افزود: بنابراین همه ما وظیفه داریم جهت شکوفایی خلاقیت کودکان و نوجوانان و جلوگیری از فرار نخبگان به واسطه فراهم نبودن زیر ساخت ها، یک سری فعالیت هایی انجام دهیم که به ماندگاری جوانان در کشور کمک کنیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی لرستان تاکید کرد: استان از نظر نیروی انسانی مشکلی ندارد و تنها باید شرایط را برای فعالیت آنها فراهم کنیم که ارزش آفرینی و خلق ثروت را به دنبال داشته باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا