رویداد «ایده‌بازار سلامت» برگزار خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران از برگزاری رویداد «ایده‌بازار سلامت» در آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا،«علیرضا عمومی» با اشاره به برگزاری رویداد «ایده‌بازار سلامت» از سوی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در ۹ آذرماه ۱۴۰۱ گفت: ایده پردازی، اولین گام برای حل یک مشکل یا برطرف نمودن یک نیاز  و  ایده ساده‌ترین راه‌حلی است که آدمی برای حل یک مسأله یا نیاز، به آن فکر می‌کند؛ هرآنچه برای حل یک مسئله، به ذهن می‌رسد را ایده می‌گویند، صرف نظر از این‌که به چه میزان عملی، کاربردی و یا منطقی باشد. ایده بازار، فکر یا پیشنهاد جدید و با ارزشی است که هنوز تبدیل به محصول و یا کسب و کار نشده است.

وی با اعلام این که از پوستر ایده بازار سلامت رونمایی شد افزود: ایده‌بازار رویدادی است که به انسان های خلاق و طراح این مجال را می دهد که ایده های خود را در معرض دید شرکت‌ها، سازمان ها، صنایع و سرمایه گذاران قرار دهند. بنابراین شرکت در رویداد ایده‌بازار برای طراحان و ایده‌پردازان علاوه بر اینکه می‌تواند باعث شناسایی و شناساندن فرصت‌های شغلی و ارتباطی بسیار مفید باشد، می‌تواند در صورت برتری ایده‌ها نیز به فرصتی اقتصادی تبدیل شود که در وهله اول به صورت دریافت جایزه و کمک هزینه تولید باشد و در ادامه جذب سرمایه از سوی تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران را به دنبال داشته باشد.

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران ادامه داد: ایده‌بازار زیست‌بومی دانش‌بنیان است که با نگرشی نوآورانه و خلاقانه و مطالعه به‌روزترین و کارآمدترین روش‌های توسعه‌ کارآفرینی و افزایش ثروت ملی و سرمایه‌های اجتماعی سعی در ارائه و اجرای روش‌های بومی شده موثر در کشور دارد. رویداد ایده‌بازار سلامت زیست‌بومی دانش‌بنیان است که با نگرشی نوآورانه و خلاقانه و مطالعه به‌روزترین و کارآمدترین روش‌های توسعه‌ کارآفرینی و افزایش ثروت ملی و سرمایه‌های اجتماعی سعی در ارائه و اجرای روش‌های بومی شده موثر در کشور دارد.

وی با بیان این که رویداد ایده بازار دارای پنج بخش استارتاپ ویکند، غرفه نمایشگاه، کارگاه ها و نشست های علمی، پنل انتقال تجربه و غرفه سرمایه گذاری است گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی منش سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در نظر دارد در محورهای زخم و ترمیم بافت، ارائه خدمات سلامت در منزل، زخم پوش های نوین، زخم دیابتیک، مدیریت اسکار، هوش مصنوعی، تله مدیسن و مراقبت سالمندی رویداد ایده بازار سلامت را برگزار کند و افرادی که دارای ایده در این حوزه ها هستند می توانند به صورت انفرادی یا گروهی در بخش استارتاپ ویکند ثبت نام کنند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، عمومی تأکید کرد: افراد شرکت کننده از صبح چهارشنبه ۹ آذرماه در یک محل گرد هم می‌آیند و ایده‌های خود را مطرح می‌کنند. به کسانی که ایده دارند، ۶۰ ثانیه وقت داده می‌شود تا در مورد ایده خود صحبت کرده و ایده ها مورد داوری اولیه قرار گرفته می شوند. پس از مطرح شدن هر کدام از این ایده‌ها، افراد شرکت‌کننده به یکی از این تیم‌ها جذب شده و در کنار یکدیگر زمینه تجاری‌سازی ایده مورد نظر را فراهم می‌کنند. تمامی این مراحل در طی سه روز انجام می‌شود و گردهمایی ساعت ۲۰ جمعه ۱۱ آذرماه به پایان می‌رسد. لازم به ذکراست که شرکت کنندگان در استارتاپ ویکند می‌توانند از مزیت شرکت رایگان در کارگاه2های این رویداد استفاده کنند.

جوایز نقدی برای تیم‌های اول تا سوم به ترتیب، ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون تومان؛ استقرار در مرکز نوآوری و شتابدهی؛ معرفی به سرمایه‌گذاران؛ بازاریابی و تبلیغات؛ تکمیل و تجاری‌سازی طرح‌ها؛ منتورینگ و مشاوره‌های تخصصی؛ ارائه گواهی‌نامه معتبر، از جمله مزایای شرکت در رویداد «ایده‌بازار سلامت» عنوان شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا