کلثوم فاضل: صدور مجوز مراکز مشاوره کارآفرینی در خراسان رضوی به سه روز کاهش یافت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست مدیریت کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مجوز مراکز مشاوره کارآفرینی در صورت تکمیل بودن مدارک آنها به کمترین زمان ممکن در استان رسید و ظرف سه روز توسط این اداره کل صادر می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، کلثوم فاضل، با اشاره به توسعه مراکز مشاوره کارآفرینی در دولت سیزدهم افزود: با توجه به رویکرد وزارتخانه در دولت سیزدهم، توسعه مراکز مشاوره کارآفرینی از طریق تسهیل صدور مجوزها در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا صدور مجوز برای مرکز مشاوره کارآفرینی به حداقل رسیده است.

وی بیان کرد: هم اینک ۸۲ مرکز مشاوره کارآفرینی و کسب و کار فعال در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۳۰ مرکز شتاب دهنده هستند و ۳۰ مرکز مجوز ارایه خدمات در فضای کار اشتراکی را از اداره کار دریافت کرده اند.

فاضل اظهار داشت: رویکرد وزارتخانه مبنی بر تسهیل صدور مجوزها شامل حال مراکز کاریابی نیز می شود، در دستورالعمل قبلی به ازای هر ۳۰ هزار نفر جمعیت فعال امکان صدور مجوز برای مراکز کاریابی بود اما در بخشنامه جدید این محدودیت حذف شده و امکان صدور مجوز برای هر مرکزی که شرایط لازم را داشته باشد و بتواند به امر کاریابی کمک کند، وجود دارد.

این مسوول در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی راه اندازی باشگاه کارآفرینان نوجوان را از دیگر اقدامات اداره کل متبوع خود در حوزه کارآفرینی برشمرد و افزود: امسال برای راه اندازی این باشگاه اطلاع‌رسانی‌های لازم توسط اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل فنی و حرفه ای استان انجام گرفته که گروه هدف آن افراد هفت تا ۱۸ ساله هستند.

فاضل برنامه این باشگاه را ارایه دوره های آموزشی در راستای فرهنگ‌سازی برای کارآفرینی و ترویج اخلاق کارآفرینانه دانست که تاکنون سه شرکت توانمند در استان خراسان رضوی در این خصوص اعلام آمادگی کرده و به وزارتخانه معرفی شده‌اند.

وی اظهار داشت: در چهاردهمین دوره تجلیل از کارآفرینان برتر خراسان رضوی که سال گذشته برگزار شد، از بین ۱۱۵ نفر شرکت کننده،  ۹ نفر از سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی استان انتخاب و به جشنواره کشوری معرفی شدند که بالاترین امتیاز آنها در شاخص هایی از جمله نوآوری، رشد سریع، ایجاد اشتغال، نداشتن مشکلات مالیاتی و روابط کار بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا