اولین دهکده فناوری و نوآوری شیلات راه‌اندازی خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: دهکده دهکده فناوری و نوآوری شیلات به‌زودی با همکاری «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و «سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی» ایجاد می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، دکتر علی خیرالدین در رویداد کارآفرینی نوآورانه، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی حوزه شیلات، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های وزارت علوم در زمینه‌های مختلف با سایر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، گفت: موضوع امنیت غذایی و ایمنی غذایی برای آحاد افراد جامعه مساله‌ای است که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و در قالب ایجاد دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی و اکنون نیز با راه‌اندازی دهکده فناوری و نوآوری شیلات با جدیت در حال انجام و عملیاتی شدن است.

وی ادامه داد:‌ در این راستا، تاکنون پنج دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی راه‌اندازی شده که در تلاش هستیم تا پایان سال این تعداد را به ۱۰ مورد افزایش دهیم. همچنین طی تفاهم به عمل آمده مابین دو وزارتخانه، در آینده نزدیک شاهد افتتاح اولین دهکده فناوری و نوآوری شیلات با همکاری پارک علم و فناوری قشم و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خواهیم بود که این مهم با توجه به موقعیت جغرافیایی سایر استان‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در ادامه با اشاره به سطوح آمادگی فناوری که از «ایده» تا «تولید انبوه» را در برمی‌گیرد، گفت: کارآفرینی جزو آغازین زنجیره ارزش سطوح فناوری است که اولین قدم با فرهنگ‌سازی آن آغاز خواهد شد. برای این منظور، وزارت علوم اقدام به پیاده‌سازی “طرح ملی ترویج کارآفرینی” با هدف فرهنگ‌سازی، ایجاد عدالت آموزشی در زمینه آموزش و ترویج کارآفرینی و ارتقای مهارت‌ها و قابلیت‌های کارآفرینانه در میان دانشجویان کرده است. مخاطبان این طرح نیز دانشجویانی هستند که در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی زیر نظر وزارت عتف تحصیل می‌کنند.

خیرالدین با اشاره به مراحل اجرایی این طرح، اظهار کرد: در گام نخست طرح ملی ترویج کارآفرینی، آموزش حدود ۳۰ هزار دانشجو را هدف‌گذاری کرده‌ایم. این دانشجویان با اعتبار هر نفر یک میلیون تومان در دوره‌های مرتبط با کارآفرینی و رویدادهای کسب و کار شرکت خواهند کرد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به تخصیص بودجه ۳۰ میلیارد تومانی جهت اجرای طرح مذکور در دانشگاه‌ها، هسته‌ها و واحدهای فناور، افزود: طرح ملی ترویج کارآفرینی، با همکاری وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا