دریافت اولین مجوز تبدیل هسته نخبگانی به شرکت دانش‌بنیان‌ در کشور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اولین مجوز تبدیل هسته نخبگانی به شرکت دانش‌بنیان‌ توسط استاد دانشگاه تبریز دریافت شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابوالقاسم محمدی، استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز اولین مجوز تبدیل هسته نخبگانی به شرکت دانش‌بنیان‌ را دریافت و مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین پیش از این ۷ دوره طرح شهید احمدی روشن، با هدف وارد کردن دانشجویان نخبه به بازار کار دانش‌بنیان‌ توسط استادان مجرب، در رشته‌های مختلف برگزار شده است و در این راستا در دوره‌های چهارم و پنجم این طرح، دکتر محمدی، استاد خبره هسته های نخبگانی “به نژادی مولکولی” و “به نژادی  سریع، توانسته بود با گروهی متشکل از دانشجویان شاغل در این هسته‌ها، شرکت بذر زیست فناور سهند را تاسیس و مجوز دانش بنیان را اخذ کند.

بر این اساس، محمدی به خاطر دریافت اولین مجوز تبدیل هسته نخبگانی به شرکت دانش‌بنیان‌ در کشور از سوی دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخشی از متن لوح تقدیر ستاری به محمدی، آمده است: جای بسی خوشوقتی است که جنابعالی با اتکال به توانمندی‌های درونی، برنامه‌ریزی‌های مستمر و جهد و تلاشی ستودنی موفق به اخذ مجوز دانش بنیان بعنوان اولین هسته دانش‌بنیان‌ مسئله محور طرح شهید احمدی روشن در کشور شده اید، امید است همت والای شما در ساختن فردایی بهتر برای کشور همچنان شعله ور باقی بماند.

گفتنی است محمدی استاد پایه ۳۶ ژنتیک و به نژادی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریزاست. چاپ ۱۷۰ مقاله در مجلات بین‌المللی و داخلی، انجام ۱۴طرح پژوهشی بین‌المللی، ملی و داخل دانشگاه، انتخاب در زمره سرآمدان آموزش عالی کشور در سال ۱۴۰۰، انتخاب پژوهشگر برگزیده دانشگاه در سال ۹۴، انتخاب استاد نمونه دانشگاه در سال ۹۶، پژوهشگر برگزیده دانشگاه در انجام طرح‌های برون دانشگاهی در سال ۹۹، انتخاب پژوهشگر برگزیده وزارت عتف در ارتباط با صنعت و جامعه در سال ۹۹، راهنمایی ۲۸ رساله دکتری، راهنمایی ۸۴ پایان نامه کارشناسی ارشد از جمله دیگر افتخارات علمی و پژوهشی این استاد دانشگاه تبریز است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا