علیرضا منادی سفیدان: در طرح ۲۰ ماده‌ای موانع شرکت‌های دانش‌بنیان را برداشته‌ایم

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس قانون جدید ۲۰ ماده‌ای طرح و تمامی موانع شرکت‌های دانش بنیان را برداشته ایم، گفت: امروز ما هفت هزار شرکت دانش بنیان داریم و گردش مالی این شرکت‌ها ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، علیرضا منادی سفیدان در رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان اشتغال آفرین حوزه شیلات که ظهر شنبه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: امنیت غذایی و ایمنی غذایی دو موضوع بسیار مهم در تمامی کشور‌ها هستند و امروز اساتید کشاورزی در این موضوع نقش مهمی دارند. همچنین ما در اقتصاد هر پنج سال یک برنامه داریم و در این برنامه شرکت‌های دانش بنیان شاه بیت بهره‌وری در رشد اقتصادی هستند.


وی با بیان اینکه امروز پروتئین آبزیان باید جای پروتئین حیوانی را بگیرد، افزود: ما الان در مجلس قانون جهش تولید دانش بنیان را تصویب کرده ایم. قانون شرکت‌های دانش بنیان در سال ۸۹ تصویب شد و به موجب آن امروز ما هفت هزار شرکت دانش بنیان داریم و گردش مالی این شرکت‌ها ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است.


منادی تصریح کرد: این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ درآمد اقتصادی تمامی وزارت خانه‌های دولت ۱۳۲ هزار میلیارد تومان بوده است و گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان چندبار این درآمد همه دولت است.


وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان برای بیش از ۳۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند، ادامه داد: در مجلس قانون جدید بیست ماده‌ای را تاسیس کرده ایم و تمامی موانع شرکت‌های دانش بنیان را برداشته ایم. در حوزه غذایی نیز حمایت‌های لازم را انجام داده ایم و ۴۰ هزار میلیارد تومان برای صندوق شکوفایی و… پول تخصیص داده‌ایم.


همچنین در حوزه شیلات ما نیاز‌های غذای فراوان داریم و امیدواریم بتوانیم از نعمت‌های دریا بخشنده برای توسعه اقتصاد کشور استفاده کنیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا