ندا شفیعی: تبیین دستاوردهای دانش‌بنیان اولویت روابط عمومی پارک‌های فناوری باشد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست اداره‌ کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که روابط عمومی حوزه علم و فناوری، نقش اساسی در توسعه و پیشرفت ایفا می‌کند و ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری در این حوزه بسیار اهمیت دارد، گفت: باید تبیین دستاوردهای مهم و موفقیت‌آمیز شرکت‌های دانش‌بنیان، در اولویت کارهای روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری باشد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، دکتر ندا شفیعی در اجلاس معاونان پارک‌های علم و فناوری کشور در جزیره کیش که با حضور برخط مسئولان  روابط عمومی‌های پارک‌های علم و فناوری همراه بود، ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت روابط عمومی، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر نقش و جایگاه این حوزه تاکید کرده‌اند.

وی افزود: ایشان در جلسه اخیر با اعضای هیئت دولت، اظهار کرده‌اند که اطلاع‌رسانی و تبیین دستاوردها و توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بیش از پیش پررنگ شود.

سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم،  تحقیقات و فناوری ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید برنامه‌محور باشند و نگاه راهبردی و بلندمدت داشته باشند. این حوزه نباید صرفاً درگیر امور روزمره باشد. روابط عمومی حوزه علم و فناوری، نقش اساسی در توسعه و پیشرفت ایفا می‌کند و ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری در این حوزه بسیار اهمیت دارد.

شفیعی ادامه داد: روابط عمومی در حوزه پارک‌های علم و فناوری باید با تعیین ماموریت‌ها و چشم انداز برای خود، اهداف و راهبردهای اصلی خود را مشخص کنند و با تیم‌سازی موفقیت‌های این حوزه را با روش‌های مختلف در جامعه تبیین کنند.

وی ادامه داد: مهمترین راهکار در جهت نقش‌آفرینی روابط عمومی‌ها در تحقق منویات رهبری و اولویت‌های وزارت علوم، ماموریت‌گرایی آنهاست. باید با تعریف ماموریت‌های مشخص و تخصصی، رسالت روابط عمومی‌های علم و فناوری در زیست بوم فناوری کشور مشخص شود.

شفیعی همچنین تولید محتوای چندرسانه‌ای، راه‌اندازی سامانه خدمت‌رسانی به ذینفعان، برگزاری همایش و جشنواره‌های مشترک و مشارکت در برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از جمله مهمترین اقدامات روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری ذکر کرد.

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم بر تبیین دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و موفقیت‌های علمی حوزه فناوری تاکید کرد و گفت: نقش روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری در این بخش بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین به برقراری ارتباط مؤثر روابط عمومی‌ها اشاره کرد و گفت: روابط عمومی‌ها در حوزه علم و فناوری باید مدیران ارتباط گستر قدرتمندی باشند تا بتوانند با گروه‌های گوناگون جامعه در تعامل باشند، در رویدادهای گوناگون فعالیت فعالانه مشارکت داشته باشند، در فن مذاکره و چانه زنی ماهر باشند و همچنین از رفتار و ارتباط خود با دیگران بازخورد بگیرند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم وضعیت مطلوب در روابط عمومی‌ها را مهارت‌گرایی و جریان‌سازی عنوان کرد و گفت: تولید محتوای هدایت شده با استفاده از فناوری‌های نوین همچون موشن‌گرافیک، اینفوگرافیک، نماهنگ، تیزر و فتو تیترهای جذاب فضای مجازی می‌تواند در تبیین موفقیت‌های پارک‌های علم و فناوری مؤثر باشد.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، شفیعی تاکید کرد: روابط عمومی یک تدارکات‌چی نیست. بلکه سیاست‌گذار، جریان‌ساز، افکارسنج، آینده‌پژوه و کنشگر است که باید نقش خود را در این راستا به خوبی ایفا کند.

وی در پایان از معاونان پارک‌های علم و فناوری خواست به حوزه روابط عمومی در پارک‌های علم و فناوری توجه بیشتری داشته باشند و از نیروهای انسانی متخصص، حرفه‌ای و کاربلد در این حوزه بهره بگیرند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا