امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی و راهبری دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع استان یزد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تفاهم‌نامه همکاری مشترک به منظور تاسیس، راه‌اندازی و راهبری دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع استان یزد در قالب پردیس فناوری و نوآوری بین طرفین تفاهم‌نامه منعقد شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری مشترک به منظور تاسیس، راه‌اندازی و راهبری دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع استان یزد در قالب پردیس فناوری و نوآوری بین طرفین تفاهم‌نامه منعقد شد.

دکتر «مهران فاطمی» استاندار یزد در نشست ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و اعضای ستاد برگزار شد، با اشاره به عقب افتادگی بخش کشاورزی از حوزه دانش بنیان نسبت به بخش های صنعت و خدمات، گفت: ایجاد تحول در بخش کشاورزی مستلزم استفاده از فناوری و دانش روز در این حوزه و انجام حرکت های فناورانه با بهره گیری از نرم افزارها و تجهیزات بروز است.

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه های مطروحه در خصوص فعالیت کشاورزی در اقلیم های گرم و خشک و کم آب و عدم تمرکز بر این بخش و فراهم سازی زیرساخت های آن، اظهارداشت: یزد نماد غلبه اراده انسان ها بر محدودیت ها است و موید این امر، شکل گیری تمدن در این اقلیم با وجود شرایط خاص حاکم بر آن و با تکیه بر علم، تجربه و ابتکار گذشتگان است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به نقش مهم بخـش کشـاورزی در تأمین امنیت و اقتدار غذایی اشاره و خاطرنشان کرد: رسوخ علم و فناوری در حوزه کشاورزی می تواند راهگشا و موجب افزایش بهره وری در این حوزه شود.

دکتر فاطمی با اشاره به بخشی از اقدامات در حال پیگیری و انجام در حوزه کشاورزی در سالجاری، تصریح کرد: امید است فرهنگ نوآوری و فناوری به تدریج جای خود را در همه ارکان این زیست بوم پیدا کرده و در این مسیر؛ که به اذعان کارشناسان بهترین مسیر جهت پیشبرد برنامه های این حوزه است، با سرعت روبه رشدی حرکت کنیم.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری مشترک به منظور تاسیس، راه اندازی و راهبری دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع استان یزد در قالب پردیس فناوری و نوآوری بین طرفین تفاهم‌نامه منعقد شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری علم و فناوری
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا