طیب جعفری: مرکز مشاوره کارآفرینی سما در زنجان راه‌اندازی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: این اداره‌کل تاکنون نسبت به تشکیل و صدور ۲۴ مجوز مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و دو مجوز کافه کارآفرینی در استان اقدام کرده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، طیب جعفری،با اشاره به نام‌گذاری یکی از میادین سایت کارگاهی به نام کارآفرینی، اظهار کرد: هر ساله به منظور معرفی الگوهای کارآفرینی به مردم و جوانان استان، به صورت مستمر کارآفرینان برتر شناسایی و جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استانی به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت دادن به کارآفرینان و هدایت جوانان علاقه‌مند به حوزه کارآفرینی، افزود: این میدان محل گردهمایی کارآفرینان موفق استان برای به اشتراک گذاشتن تجربیات‌شان برای علاقه‌مندان و جوانان استان خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان ادامه داد: مقرر شده است در این مکان، محصولات محلی و تولیدات خانگی برای عموم مردم استان به صورت نمایشگاهی به عرضه گذاشته شود.

وی عنوان کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین دانش‌آموزان و با هدف استعدایابی و توانمندسازی آن‌ها در جهت دست‌یابی به تجربه عملی کارآفرینی در مقیاس کوچک، کمک به دانش‌آموزان برای تقویت باور نسبت به خود و کشف و واکاوی خلاقیت خود از طریق کوشش و خطا، بهبود مهارت‌های اساسی مانند تصمیم‌گیری، توانایی کار گروهی، حل مسئله و شبکه‌سازی، تقویت نگرش کارآفرینانه نوجوانان و افزایش خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، میل به موفقیت و تغییر روش‌های تدریس متناسب با مبانی کارآفرینی با هدف افزایش توانایی‌های کارآفرینانه دانش‌آموزان مرکز مشاوره کارآفرینی «سما» در شهر زنجان را راه‌اندازی کرده است.

جعفری با اشاره به فعالیت کاریابی تلاش در ابهر، خاطرنشان کرد: این شهرستان با توجه به پتانسیل صنعتی و نیروی کار جوان می‌تواند با توسعه کاریابی‌ها در کاهش نرخ بیکاری نقش موثری داشته باشد که در این موسسات با توجه به نیازهای مدنظر کارفرمایان و در کنار آن مهارت‌ها و توانایی‌های کارجویان، پیشنهادهای شغلی به افراد کارجو ارائه می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا