۱۰ برگزیده رویداد کارآفرینی حوزه شیلات حمایت می‌شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با برگزاری اولین رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در این حوزه، از ۱۰ تیم برگزیده در جهت توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان حمایت خواهد کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با همکاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اولین رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را در مهرماه ۱۴۰۱برگزار می‌شود. پیش رویداد این برنامه نیز ۱۹ و ۲۰ شهریور با نشست‌های تخصصی و سخنرانی برگزار خواهد شد.

اعضای کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی از افراد کمیته علمی و فنی این رویداد بوده و در محور فناوری‌های نوین رویداد (فناوری نانو و زیست‌فناوری) مشارکت می‌کنند.

تکثیر و پرورش آبزیان (ماهیان، سخت ­پوستان، نرم­ تنان، گیاهان آبزی، جلبک ­ها و …)، پرورش ماهیان دریایی در قفس، ماهیگیری، ارزیابی و مدیریت ذخایر، تکنولوژی و روش های صید، حفاظت از منابع، فرآوری، بسته‌بندی و اقتصاد چرخشی آبزیان، فناوری های نوین (نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی و …) در حوزه شیلات و تجارت و صادرات آبزیان از محورهای این رویداد است.

تولید و تجارت ماهیان زینتی، تغذیه، بهداشت و صنایع جانبی، گردشگری شیلاتی و فرآورده‌­های آرایشی، بهداشتی، دارویی قابل استحصال از آبزیان از دیگر محورهای بحث و تبادل نظر در این رویداد به شمار می‌رود.

با برگزاری این رویداد فناورانه در حوزه شیلات اهدافی چون تبیین ضرورت نوآوری در شیلات با محوریت نیازهای کنونی در مقیاس کشوری، شناسایی ایده‌پردازان و نوآوران و آشکارسازی فرصت­‌های نهفته و پنهان در حوزه‌ تخصصی شیلات و حوزه‌های بین‌رشته‌ای مرتبط برای شکل‌گیری شرکت­‌های دانش‌بنیان و تسهیل ارتباط مؤثر بین فعالان اکوسیستم نوآوری و فعالان بخش شیلات پیگیری می‌شود.

بر این اساس از ۱۰ ایده منتخب این رویداد در جهت ایجاد کسب و کارهای دانش‌بنیان و تولید ثروت پایدار حمایت خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا