افتتاح طرح‌های اشتغالزای مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در پاکدشت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به مناسبت هفته دولت و با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، طرح‌های اشتغالزای مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در مناطق مختلف کشور، به صورت متمرکز در شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت افتتاح شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در این مراسم که روز پنجشنبه برگزار شد اظهار داشت: طرح‌های اقتصادی خرد و کوچک سهم ۶۰ تا ۸۰ درصد ایجاد اشتغال و ۳۰ درصدی تولید ناخالص داخلی را در جهان به خود اختصاص داده است.

نعمت الله رضایی  افزود: حمایت از طرح‌های خرد و کوچک پیش‌نیازهای متفاوتی دارد که مهمترین آن، تأمین مالی و اختصاص ردیف‌های پولی به این طرح‌ها است در صورتی که در کشور ما، سهم بسیار ناچیزی از اعتبارات سیستم بانتکی به این طرح‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

رضایی گفت: سال گذشته از مجموع ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک‌ها، تنها ۴ و نیم درصد یعنی ۱۳۵ میلیارد تومان به طرح‌های خرد و کوچک اعطا شده در حالی که در کشوری نظیر کره جنوبی، ۸۱ درصد از تسهیلات نظام بانکی سهم طرح‌های خرد و کوچک است.

وی با اشاره به تلاش صندوق کارآفرینی امید در حمایت از طرح‌های اشتغالزای خرد و کوچک در سراسر کشور گفت: در طول یکسال فعالیت دولت سیزدهم، صندوق کارآفرینی امید با ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، از ۶۴ هزار طرح در سراسر کشور حمایت کرده که این امر باعث شده علاوه بر فعال شدن ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه راکد و بازگشت آن به چرخه تولید، برای ۱۷۵ هزار نفر نیز شغل ا یجاد شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: در استان تهران نیز صندوق کارآفرینی امید در طول یک سال گذشته با ۵۱۰ میلیارد تومان تسهیلات، از ۴ هزار و ۵۰۰ طرح حمایت کرده و زمینه بازگشت ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه راکد را فراهم کردهو برای ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر شغل ایجاد کرده  است.

وی با اشاره به سهم ۱۴۶ هزارنفری استان تهران در ایجاد اشتغال در سال جاری تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید با ایجاد ۱۴ هزار و ۶۰۰ شغل جدید، سهم ۱۰ درصدی از تعهد استان تهران در ایجاد اشتغال را محقق کرده است.

رضایی گفت: میزان تسهیلات ارائه شده برای طرح‌های خرد و کوچک استان تهران در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال، صندوق کارآفرینی امید از یکهزار و ۷۵۰ صندوق خرد محلی در سراسر کشور و ۶۱ صندوق خرد استان تهران با ۸.۵ میلیارد تومان تسهیلات حمایت کرده که با تسهیلات برای ۶۰۰ نفر در استان تهران شغل ایجاد شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا