تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال برای کارآفرینی بانوان خوزستان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار خوزستان گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال برای کارآفرینی بانوان خوزستان اختصاص یافته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مریم مراد اسکندری در حاشیه دومین روز نمایشگاه هفته دولت در اهواز، در نشست خبری، با اشاره به عملکرد این حوزه برای توسعه بخش بانوان و ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان استان، بیان کرد: با عنایت رییس جمهور و معاون امور زنان در حوزه ریاست جمهور، از مصوبات سفر رییس جمهور به خوزستان، ۶ مورد برای توسعه و رونق مسایل مرتبط با بخش بانوان در نظر گرفته شد.

وی افزود: از جمله این مصوبات می‌توان به اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای احداث بازارچه‌های مرزی در بخش صنایع دستی، و اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای کارآفرینی در بخش کشاورزی که تمامی آنها در حوزه زنان تاکنون مثمرثمر بوده و همگی از امتیاز لازم بهره‌مند هستند اشاره کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار خوزستان ادامه داد: اختصاص اعتبار کافی برای ساخت مدرسه دخترانه و همچنین اختصاص بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای خرید تبلت دانش آموزان بی بضاعت از دیگر مصوبات حوزه بانوان بود.

وی گفت: پس از آنکه مدارس بازگشایی شدند این مبلغ برای تجهیز مدارس دخترانه اختصاص داده شد.

اسکندری ادامه داد: همچنین مصوباتی در یک سال گذشته برای اشتغال زنان روستایی در دستور کار قرار گرفت که به دنبال آن ۲۵۰ بانو مشغول به کار شدند و این تسهیلات همچنان در حال ارایه است.

وی بیان کرد: همچنین اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی و ارتقای مهارت بانوان در دستور کار قرار گرفت و همچنان برای رفع مشکلات بانوان در حال تلاش هستیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: در یک سال گذشته در زمینه چالش‌های حوزه زنان و آسیب‌ها، نشست های زیادی برگزار شد و در فرمانداری شهرستان‌ها موارد و مشکلات بررسی شده است.

وی افزود: تقریباً تمامی مشکلات در کارگروه تخصصی دنبال شده که هر یک از این کارگروه‌ها یکی از مشکلات عمده خانه و خانواده را دنبال می‌کند و امیدواریم که نتیجه خوبی از این کارگروه‌ها حاصل شود.

اسکندری بیان کرد: برای اشتغال خانگی در این نمایشگاه ۱۰ غرفه اختصاص داده شد و در سالن خرمشهر، در بحث اشتغال و کارآفرینی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت در خوزستان، در قالب ۱۰۰ غرفه شامل ۳۰ غرفه مربوط به دستاوردها، طرح‌های خلاق و پژوهشی، گزارش عملکرد ادارات و دستگاه های اجرایی دولت و ۷۰ غرفه نیز شامل عرصه مستقیم محصولات و فروش کالاهای مختلف شرکت‌ها و همچنین تولیدات مشاغل خانگی و صنایع دستی در اهواز برپا شده است.

در این نمایشگاه علاوه بر اطلاع رسانی در مورد فعالیت‌ها و اقدامات و عملکرد دستگاه‌های دولتی ،گفت و گوی مستقیم مسوولان با مردم در قالب میز خدمت ، نمایش عرضه محصولات و فروش کالا و برنامه‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های جانبی در طول برگزاری نمایشگاه است.

بر اساس این گزارش این نمایشگاه از ششم تا هشتم شهریور جاری در محل دایمی نمایشگاه‌ های بین‌المللی خوزستان از ساعت ۱۹ تا ۲۳ برای بازدید عموم دایر است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا