سورنا ستاری: ظرفیت‌های نوآورانه سیستان و بلوچستان با رونق صنایع خلاق شکوفا می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان، ۶ خانه خلاق و نوآوری را در این استان افتتاح کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از پایگاه خبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در این مراسم با بیان این‌که توسعه ظرفیت‌های صنایع خلاق وبویژه حوزه علوم انسانی و فناوری های نرم  می‌تواند به خلق ارزش افزوده و اشتغال پایدار منجر شود ادامه داد: نمونه‌های موفق و توانمندی از شرکت‌های خلاق در حوزه‌های گوناگون فناوری‌های نرم و صنایع خلاق، از میراث فرهنگی، کسب وکارهای دیجیتال صنایع دستی، گردشگری گرفته تا نوآوری‌های اجتماعی امروز در استان سیستان و بلوچستان به کمک خانه‌های خلاق و نوآوری توسعه  یافته‌اند وضمن شکوفا کردن ظرفیت‌ها ومزیت های استانی، راه را برای ایجاد اشتغال، خلق ارزش افزوده و مهم‌تر از همه حفظظ و ماندگاری سرمایه‌های انسانی نوآور و خلاق فراهم می‌کنند.

ستاری با اشاره به این‌که رویکرد جدید معاونت علمی و فناوری  در حمایت از صنایع خلاق می‌تواند مبدأ تحولات جدی در این حوزه باشد ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های خوبی که در قانون  جهش تولید دانش بنیان پیش بینی شده، توسعه زیست بوم صنایع خلاق و فرهنگی، فناوری‌های نرم  مبتنی بر علوم انسانی، فرهنگ وهنر ، تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری است. خانه‌های خلاق و نوآوری بخشی از اولویت‌هایی است که در قانون جهش تولید به طور جدی دنبال می‌کنیم.

توسعه صنایع خلاق در استان سیستان و بلوچستان

در افتتاح این خانه‌های خلاق و نوآوری که  با همراهی علی خیر الدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان و پرویزکرمی ریس مرکز ودبیرفناوری های نرم  و شهردار زاهدان وجمعی از مسئولان استانی صورت گرفت، خانه‌های خلاق و نوآوری  ۶ خانه خلاق و نوآوری شهری، خانه خلاق و نوآوری فرش، خانه خلاق و نوآوری هاتف، خانه خلاق و نوآوری اموزش ، خانه خلاق و نوآوری اجتماعی، خانه خلاق و نوآوری پویانمایی و بازی‌سازی به بهره‌برداری رسید.


خانه خلاق و نوآوری دانشگاه با هدف جذب، پذیرش و اجرای طرح‌های نو و خلاقانه در حوزه های مرتبط با صنایع خلاق از بین دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در فضای اختصاص یافته از محیط این دانشگاه با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان، پارک علم و فناوری و ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱ راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.


با راه اندازی و بهره برداری از این خانه‌های خلاق و نوآوری، استان سیستان وبلوچستان از ۷ خانه خلاق و نوآوری بهره‌مند خواهد شد و سیستان وبلوچستان رتبه دوم کشوری قرار می‌گیرد.
این ظرفیت ایجاد شده، زمینه‌ساز رونق مزیت‌های نهفته صنایع خلاق و فرهنگی استان شده است و سیستان و بلوچستان هم اکنون به لحاظ تعداد شرکت های خلاق نیز جزو ۵ استان برتر کشور قرار دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا