رسول سواری: شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان ۴۵۰ قطعه زمین به موسسات دانش‌بنیان واگذار می‌کند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: این شرکت در سالجاری و به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقق شعار سال، ۴۵۰ قطعه زمین با کاربری صنعتی و کارگاهی به این شرکت ها واگذار می کند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، رسول سواری افزود: این شرکت در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، حدود ۳۸۵ پلاک زمین با کاربری کارگاهی و ۳۵ پلاک زمین با کاربری صنعتی در مساحت های متنوع را برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح شهرک های صنعتی استان در نظر گرفته است.
به گفته وی، همچنین حدود ۳۰ پلاک زمین برای ساخت واحدهای کارگاهی با مساحت ۲۸۸ متر مربع را برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان در نظر گرفته‌ایم که پس از احداث و تکمیل به صورت استیجاری در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان، بهای حق بهره برداری با بیشترین مساعدت در نحوه پرداخت و اعمال تنفس ۶ ماهه و مشوق مربوطه دریافت می شود.
وی اضافه کرد: این شرکت‌ها در صورت بهره برداری پیش از موعد نیز مشمول حداکثر ۳۰ درصد مشوق بهای کل حق بهره برداری می شوند.

سواری همچنین با اشاره به توسعه ارائه خدمات الکترونیکی و آغاز واگذاری حق بهره برداری از زمین های صنعتی و کارگاهی، گفت: زمین‌های شهرک‌های صنعتی این استان از ابتدای سالجاری بطور کامل الکترونیکی به متقاضیان و بهره برداران واگذار می‌شود.

وی افزود:با توجه به تأکید دستگاه‌های نظارتی و تمهیدات اندیشیده شده، اصفهان به‌عنوان اولین استان در سال جاری واگذاری زمین صنعتی را به‌صورت الکترونیکی آغاز کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان ادامه داد: زیرساخت‌های فناورانه بسیاری برای این کار نیاز است تا بتوانیم این امکان را فراهم کنیم و سامانه‌های جی‌آی‌اس و نقشه‌های مرتبط با آن بر روی وب قرارگرفته و بر اساس سایت جی‌ای اس  http://isipo.ir ، متقاضیان در هر نقطه از ایران و کشورهای دنیا می‌توانند زمین قابل‌واگذاری را مشاهده و انتخاب کنند و تا مرحله آخر که انعقاد قرارداد است را به‌صورت الکترونیکی انجام دهند.

وی اظهار داشت: واگذاری الکترونیکی زمین‌های صنعتی موجب افزایش سرعت، دقت و شفافیت در شرکت شهرک‌های صنعتی استان شده و هرگونه شبهه‌ای را در رابطه با نحوه واگذاری زمین‌های صنعتی به صفر رسانده است.  

سواری اضافه کرد: سیاست قطعی شرکت شهرک‌های صنعتی به صفر رساندن خدمات حضوری است و با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی که از سال‌های گذشته شروع‌شده و به‌طورجدی آن را دنبال می‌کنیم، زیرساخت ارائه ۱۲ خدمت را آماده‌شده و به‌صورت الکترونیکی به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: پروژه تامین آب صنعتی شهرک صنعتی رنگسازان از دیگر طرح های شاخص این شرکت است که از طریق پساب تصفیه خانه شهری شهرضا با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال نیز در یکسال گذشته محقق شد.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و سهم آن در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی ۸ درصد و رُتبه آن در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن کشور، اول و ازنظر ذخایر معدنی دوم است.

این استان با حدود ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی استان اصفهان، ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا