آغاز طرح توسعه کارآفرینی در حوزه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طرح “توسعه کارآفرینی در حوزه محصولات استراتژیک استان خراسان جنوبی” به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در دانشگاه صنعتی بیرجند با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری رونمایی و آغاز بکار کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم،  این طرح با هدف توسعه محصولات استراتژیک استان از قبیل زرشک، زعفران و عناب، در یک تقویم زمانی 16 ماه و با رویکرد توسعه محصول و ورود به بازار برنامه ریزی شده است. 

این طرح با حمایت مستقیم سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان خراسان جنوبی و مشارکت بخش دولتی و خصوصی برنامه ریزی شده است که زمینه بازارسازی و ارتقاء کیفیت محصولات مزیت دار استان جهت حمایت از واحدهای فناور، شرکت‌های دانش بنیان و مشاغل خانگی مرتبط را به همراه خواهد داشت.

به گفته نخبگان علمی و دانشگاهی استان با توجه به اینکه در حال حاضر حلقه مفقوده خراسان جنوبی عدم وجود زنجیره ارزش در محصولات استراتژیک است، اجرای این پروژه برای نخستین بار در خراسان جنوبی توسعه کارآفرینی نظام یافته در محصولات استراتژیک استان را به همراه خواهد داشت.

در این نشست متخصصان و متولیان استان از جمله رئیس بنیاد نخبگان ، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند، رئیس بسیج مهندسین و نمایندگان سازمان‌ها، ادرات و بخش خصوصی حضور داشتند و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های خراسان جنوبی به تشریح مسئله و نحوه برگزاری این طرح پرداختند.

آمادگی  خراسان جنوبی  برای حمایت و جذب سرمایه گذار در زمینه فرآوری محصولات استراتژیک

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی  در این مراسم گفت: در مجموعه استانداری آمادگی هر نوع حمایت و یا جذب سرمایه گذار در زمینه فرآوری محصولات استراتژیک و مزیت‌دار استان را داریم.

جواد اشرفی اظهار داشت: این طرح کمک بزرگی به توسعه بازاریابی محصولات مزیت دار استان از جمله زرشک، زعفران و عناب خواهد کرد.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی استانی دانشگاهی است که با این وجود انتظار ما از مراکز دانشگاهی این است که در زمینه فرآوری محصولات مزیت‌دار استان بیش از گذشته ورود پیدا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی  عنوان کرد: محصولات کشاورزی استراتژیک خراسان جنوبی خواص گوناگونی دارند و می‌توان این محصولات را به تولیدات فراوانی تبدیل کرد.

اشرفی با تأکید براینکه اگر تاکنون اقدامات پژوهشی در سطح پایان‌نامه‌ و یا پروپزال‌ در خصوص محصولات مزیت‌دار استان انجام شده، باید عملیاتی شود، بیان کرد:طرح‌های پژوهشی انجام شده به ما ارائه شود و آمادگی این را داریم که در زمینه عملیاتی شدن این طرح‌ها نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کنیم و بستر لازم برای آنها فراهم کنیم.

وی با اشاره به تهیه نقش راه گیاهان دارویی استان در 2 سال گذشته هم گفت: ستاد گیاهان دارویی را از این پس در استان احیا خواهیم کرد و هر اقدامی در زمینه فرآوری گیاهان دارویی ذیل این ستاد انجام خواهد شد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: خیلی از گیاهان دارویی خراسان جنوبی قابلیت ارزش افزوده بالایی دارد و این نوع فعالیت‌ها به نوعی از جنس دانش بیان بودن هم می باشد که پیگیری‌ و حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

اشرفی با تأکید براینکه توقع ما از استان دانشگاهی خراسان جنوبی این است که خیلی ویژه در زمینه فرآوری محصولات استراژیک با توجه به ارزش افزوده بالای آن اقدام شود، اضافه کرد: عدم فرآوری محصولات استراژیک استان یکی از حلقه‌های مفقوده در منطقه است، اگر شما به عنوان نخبگان و دانشگاهیان در این زمنیه ورود پیدا نکنید همچنان کارها بر روی زمین خواهد ماند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا