اسماعیل زینالی: راه‌اندازی کارخانه نوآوری و خانه خلاق دانش‌آموزی را اجرایی خواهیم کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در تالار اجتماعات سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، در این جلسه مسئولان دستگاه‌ها اجرایی و روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان، نظرات، پیشنهادات، راه‌کارها، برنامه‌ها و درخواست‌های خود را در خصوص رفع موانع و حمایت بیشتر از طرح‌های دانش‌بنیان ارائه کردند.

اسماعیل زینالی: با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، طرح‌هایی در حوزه فن‌آوری‌های نوظهور، راه‌اندازی کارخانه نوآوری و خانه خلاق دانش‌آموزی را اجرایی خواهیم کرد

زینالی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین در این جلسه، ضمن تشکر از حمایت‌های دکتر ستاری و استانداری قزوین از این دانشگاه گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و هم‌چنین با توجه به سند تحول دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در خصوص حمایت از نخبگان و شرکت‌های فناور و با توجه به نگاه چرخش تحول‌آفرین در سند تحول، ۱۲۷ راهبرد در این سند گنجانده شده و خوشبختانه نقش معاونت علمی ریاست جمهوری بسیار پررنگ دیده شده است.

وی سپس با توجه به پتانسیل بسیار فراوان در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: این دانشگاه می‌تواند در ۱۵ زمینه در خصوص اجرایی کردن و در جهت پیشبرد این سند همکاری داشته باشد.

زینالی افزود: دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین در حوزه‌های فناوری‌های نوظهور هم چون هوش مصنوعی و بلاک چین، طرح‌های بسیار خوبی را تهیه،تدوین و ارائه کرده است که امیدواریم با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و استانداری قزوین این طرح‌ها در این دانشگاه پایه‌گذاری و راه‌اندازی شود.

وی سپس، به برنامه‌های و پیشنهادات دیگر این دانشگاه برای حمایت از طرح‌های خلاق و دانش‌بنیان اشاره و تصریح کرد: حمایت بیشتر از شرکت‌های نوآفرینی یا همان استارتاپ ها، برپایی نمایشگاه‌های دست آورده‌ای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی به صورت حضوری یا مجازی در جهت امید بخشی و آشنایی مردم با این دستاوردها، اعلام آمادگی در خصوص تدوین دستورالعمل‌های اجرایی قانونِ جهش تولیدِ دانش‌بنیان، راه‌اندازی کارخانه نوآوری، راه‌اندازی خانه‌ی خلاقِ دانش‌آموزی از برنامه‌های و پیشنهادات دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در جهت حمایت از طرح‌های خلاق و دانش‌بنیان است.

زینالی در پایان گفت: مطمئناً با حمایت بیشتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری قزوین می‌توانیم رشد و شکوفایی بیشتر دانشگاه‌ها و همین طور شرکت‌های دانش‌بنیان را شاهد باشیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا