بازارچه کسب و کار بانوان در تمام استان‌ها ایجاد خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برنامه داریم در تمام استان‌های کشور بازارچه کسب و کار در حوزه بانوان ایجاد شود و در این زمینه دستاوردهای حوزه بانوان در حوزه های مختلف چون مشاغل خانگی، صنایع دستی، کشاورزی و … به کشورهایی که امکان صادرات دارند صادر می شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، «انسیه خزعلی» صبح امروز، ۴ شهریور، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه ایلام، با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به اینکه امروز کارآفرینی و اشتغال دغدغه اصلی زنان سرپرست خانوار است،  اظهار کرد: در این راستا بازارچه‌ای برای بانوان و زنان سرپرست خانوار در هر استان ایجاد می شود که در این راستا از استاندار ایلام می خواهیم که بودجه ای برای این مهم اختصاص دهند.

وی گفت: برنامه داریم در تمام استان‌های کشور بازارچه کسب و کار در حوزه بانوان ایجاد شود و در این زمینه دستاوردهای حوزه بانوان در حوزه های مختلف چون مشاغل خانگی، صنایع دستی، کشاورزی و … به کشورهایی که امکان صادرات دارند صادر می شود.

 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  از تدوین سند فرهنگ کسب و کار خانگی در ۱۵ استان خبر داد و تصریح کرد: در ستاد ملی زنان نهاد ریاست جمهوری مصوب شده است که زنان سرپرست خانوار دهک یک تا ۵ برای استفاده از ضمانت بانکی در پوشش صندوق ضمانت دولت قرار گیرند.

خزعلی با تاکید بر اینکه لازم است این مهم  است در استان ایلام نیز اجرایی شود، ادامه داد:  این سند خانوارهای سرپرست خانوار برای تولید تحت پوشش قرار می گیرد و تا چهار سال مورد حمایت دولت قرار می گیرند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  در ادامه با اشاره به اینکه برای رفع آسیب های اجتماعی اعتباری به استان اختصاص می یابد، تصریح کرد: اشتغال و کارآفرینی بانوان علاوه بر توانمند سازی اقتصاد خانواده باعث شور و نشاط اجتماعی می شود.

خزعلی گفت: استفاده از بانوان در بخش های مدیریتی با توجه به تخصص هایی که وجود دارد، جزو اولویت‌های دولت است ‌و اعتبارات خوبی برای توسعه اشتغال و امکانات رفاهی و کارآفرین بانوان در استان اختصاص خواهد یافت و صادرات تولیدات کشاورزی و خانگی زنان به خصوص زنان سرپرست خانوار جزو اولویت‌های دولت است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه استفاده از زنان توانمند در دولت سیزدهم در مناصب مدیریتی مورد تاکید است که با حجاب و مصونیت می توانند در عرصه های مختلف نقش آفرینی کنند، گفت: اشتغال، فرهنگ کار باعث نشاط و شادابی می شود، باید فرهنگ کشور را در توسعه دهیم.

وی با اشاره بانوان در صف اول جبهه جنگ نرم دشمنان قرار دارند، گفت: دولت سیزدهم  می‌خواهد ضمن حفظ ارزش‌ها، همه شهروندان از حقوقی که دارند استفاده کنند و به همین دلیل سعی می‌کند زیرساخت‌ها را آماده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر اله‌نور کریمی‌تبار ، نماینده ولی فقیه در استان ایلام ، نیز در این دیدار اظهار کرد: استان ایلام مشهد شهیدان است، مردم این دیار در دفاع مقدس با حداقل امکانات در دفاع مقدس از هیچ تلاشی کوتاه نکردند و نماد و افتخاری برای کشور شدند و انعکاس نقش زنان ایلامی در دفاع مقدس مغفول مانده است و کار شاخص رسانه ای در این خصوص انجام نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس رزمنده پروری و شهید پروری مردم ایلام نقش بی بدیل زنان ایلامی را نشان می دهد، اضافه کرد: ایلام بعنوان کوچکترین استان کشور از نظر جمعیتی توانست لشکر ایجاد کند و پیشانی دفاع مقدس باشد.

وی گفت: هجوم امروز دشمن به حجاب موجب شده که ما به این مقوله و کار فرهنگی بیشتر توجه کنیم.

 کریمی تبار به نقش بانوان در اربعین اشاره کرد و گفت: در اربعین آشپزخانه های خانگی توسط زنان ایلامی اداره می شود و زنان ایلامی در این راستا نیز موفق عمل کردند.

وی  گفت: در اربعین برای تردد، امنیت و تغذیه تمامی اقدامات را انجام داده‌ایم اما برای معرفت افزایی، اقامه نماز جماعت زائران اقدامی انجام نشده است که در این راستا باید اقداماتی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه استاندار ایلام رکوردار سرکشی از شهرستان‌ها و دیدار با مردم هستند، گفت: همچنین مدیریت استاندار ایلام و کارهای عمرانی خوبی که در اربعین انجام شده قابل تقدیر است.

امام جمعه ایلام در پایان خواستار تهیه آمار بانوان سرپرست خانوار استان شد و گفت: باید کار آبرومند برای این سرپرست های خانوار ایجاد شود و فرهنگ کار برای زنان در استان نهادینه شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا