اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر در خراسان رضوی توسط مراکز کاریابی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست مدیریت کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مراکز کاریابی استان در چهار ماهه نخست امسال برای یکهزار و ۵۵۸ نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، کلثوم فاضل افزود: هم اکنون ۹۲ مرکز کاریابی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۵۳ مرکز در مشهد و ۳۹ مرکز در دیگر نقاط استان فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: بررسی های به عمل آمده طی سه سال گذشته نشان داد که ۳۰ درصد از افرادی که در خراسان رضوی جویای کار بوده اند، به مراکز کاریابی مراجعه کرده اند و البته لازم است که این مراکز به لحاظ صنفی تلاش بیشتری در جذب جویندگان کار داشته باشند.

سرپرست مدیریت کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین در خصوص نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری استان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان در بهار سال ۱۴۰۰ به میزان ۴۰.۵ درصد بوده که این نرخ در بهار امسال به ۴۱.۹ درصد رسیده است.

فاضل افزود: نرخ بیکاری افراد بالای ۱۵ سال خراسان رضوی در بهار ۱۴۰۰ در این استان ۶.۸ درصد بود که این نرخ در بهار ۱۴۰۱ به ۷.۹ درصد رسیده است، علت عمده اثرگذار در بیکاری، نوساناتی است که در فضای اقتصادی استان به سبب شیوع کرونا به وجود آمد و عمده تاثیر خود را نیز بر بخش خدمات گذاشت، چرا که بخش عمده اقتصاد و اشتغال استان وابسته به بخش خدمات است.

وی با اشاره به اقدام موثر دولت در ساماندهی و رصد اشتغال ثبت شده توسط دستگاه های اجرایی بیان کرد: پیش از این تاکید خاصی روی سامانه رصد اشتغال نبود و میزان مشاغل ایجاد شده از بخشهای مختلفی دریافت می شد که بخش اعظم آن هم در حوزه مسکن بود که البته قابل انکار نیست، اما امسال با تاکید وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی، الزام شده که همه دستگاه های اجرایی فرصتهای شغلی به وجود آمده را در سامانه رصد اشتغال ثبت کنند.

سرپرست مدیریت کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در این سامانه کد ملی افراد، اطلاعات آنان و تسهیلاتی که دریافت کرده اند و نقش آفرینی این تسهیلات ثبت می شود که کاملا قابل پایش است، به طوریکه سه مرحله نظارت روی شغل ایجادی در این سامانه شامل مرحله ارسال پیامک به تلفن فرد شاغل و پرسیدن چند سوال، برقراری تماس تلفنی و اطمینان از شاغل بودن فرد و نظارت میدانی از شغل ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: برای امسال خراسان رضوی ۱۱۵ هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده که بیشترین فرصت شغلی ایجاد شده در سال جاری در بخش خدمات و بیشترین تعهد اشتغال در استان مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) با ۳۳ هزار فرصت شغلی تعهد شده در قالب اشتغال حمایتی بوده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا