مرکز نوآوری و کارآفرینی پیوتیک در دانشکده صنعت نفت آبادان افتتاح شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مرکز نوآوری و کارآفرینی پیوتیک در دانشکده صنعت نفت آبادان به بهره برداری رسید.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، امام جمعه آبادان در آیین افتتاح این مرکز گفت: مراکز نوآوری و کارآفرینی چیزی است که کشور ما به آن نیازمند است و باید از ظرفیت‌های بسیار مهم کشور در زمینه صنعت نهایت استفاده را برد.
حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب نیز بر لزوم توجه بر معادن و منابع طبیعی تاکید کرده‌اند افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: ما در مسائل سیاسی به یک مفاهمه از مفاهیم اسلام رسیده‌ایم، اما در حوزه اقتصاد نرسیده‌ایم انشاالله که بتوانیم در این حوزه در دانشگاه به ریل‌گذاری خوبی دست یابیم.
رئیس دانشگاه صنعت نفت آبادان نیز با اشاره به قدمان ۸۳ ساله دانشگاه صنعت نفت آبادان گفت: این دانشگاه پس از دانشگاه تهران قدیمی‌ترین دانشگاه کشور به شمار می‌رود.
کریم سلحشور افزود: ما با یک ضرورت مهم در حوزه اقتصاد مواجه هستیم، امسال نیز رهبر انقلاب عنوان سال را اقتصادی نام نهادند چرا که به تلاش در این حوزه نیازمندیم.
او ادامه داد: مراکز فناوری و نوآوری تاکنون در سه دانشگاه کشور افتتاح شده است و فردا نیز یک مرکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه صنعت نفت اهواز افتتاح می‌شود.
رئیس دانشگاه صنعت نفت آبادان گفت: دانشگاه صنعت نفت آبادان یک دانشگاه ماموریت‌گرا است و مخاطب ما در حوزه صنعت مشخص است و این ظرفیتی است که مهارت‌های شغلی دانشجویانمان را تقویت و آن‌ها را وارد فضای کارآفرینی کنیم.
فرماندار آبادان هم گفت: بازاریابی سه شکل دارد که بر بازار‌های کوچک اقتصادی استوار است. آن موسسه‌ای موفق است که نیاز بازار را تامین کند و ما در دانشگاه باید پیوند صنعت را محکم و دانشجویان را از همان ابتدا به مدار نوآوری وارد کنیم.
احسان عباس‌پور افزود: فرمانداری آبادان با تمام ظرفیت در کنار فعالیت‌های کارآفرینی دانشگاه صنعت نفت آبادان خواهد بود.
مدیر پالایشگاه آبادان نیز گفت: متاسفانه مدت‌ها بود در دانشگاه صنعت نفت از این حرکت‌ها اتفاق نمی‌افتاد، باید از همین ابتدا هدف‌گذاری این مرکز در زمینه نوآوری و تولید علم انجام شود.
حکیم قیم افزود: این مرکز در زمینه صنعت نفت فعالیت خواهد کرد و صنعت نفت از جمله علومی است که پژوهش در آن به لحاظ اقتصادی هزینه بر است، اما خروجی آن در کشور بسیار مهم و تاثیرگذار است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا