ابوالحسن حسینی: قرارگاه تولید دانش‌بنیان در مازندران راه‌اندازی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر مرکز رشد دانشگاه مازندران از تشکیل و راه‌اندازی قرارگاه تولید دانش‌بنیان در این استان خبرداد و گفت که تنها راهکار رفع مشکل و جبران عقب ماندگی‌ها در بخش‌های مختلف، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، ابوالحسن حسینی با اعلام این که ریاست این قرارگاه بر عهده استاندار است و رئیس دانشگاه مازندران دبیری این قرارگاه را بر عهده‌ دارد، هدف از راه‌اندازی آن را تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود : ایجاد باز کسب و کار جدید متناسب با اولویت‌ها که یکی از نیازهای اصلی مازندران است ، در این قرارگاه مورد توجه قرار دارد.

وی توضیح داد : عملکرد این قرارگاه بر اساس شاخص‌های هفتگانه در حوزه تولید اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شده است و هشت کارگروه شامل اقتصادی و تولیدی ، گردشگری ، بهره وری کشاورزی ، صنعتی ، محیط زیست و انرژی ، اشتغال ، ارتقای شاخص های سلامت و کتاب و رسانه و گفتمان سازی نیز همسو با راه اندازی قرارگاه فعال شده است و در این کارگروه ها استفاده از ظرفیت‌های سه ضلع مثلت دولت ، دانشگاه و جامعه مورد توجه است.

حسینی با بیان این که از زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم، بحث اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است، گفت : در راستای تحقق شعار سال و با حمایت های دولت مردمی ، کارگروه این بخش نیز فعال و جلسات آن به طور مستمر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که با هدف اصلاح برخی مصوبات ، شنایایی و احصای زمینه‌های تولید شرکت های دانش‌بنیان، تشکیل کارگروه ویژه ای پیشنهاد شده است، افزود : تصمیمات این کارگروه‌ها پس از بررسی و تصویب در قرارگاه تولید دانش بنیان استان ، قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه مازندران، طراحی سامانه جامع ظرفیت آزمایشگاه های استان، فراخوان اعلام توانمندی های دانشگاهی، برگزاری دوره های آموزشی کسب و کارها، کمک به زایش ، رویش و رفع موانع ، برگزای رویداد استارتاپی با هدف شناخت راه های کسب و کار و ارتقای زیرساخت های مرتبط با شرکت های دانش‌بنیان را از مهم ترین فعالیت های این مرکز در یک سال گذشته تاکنون برشمرد.

وی با بیان این که با عملیاتی شدن طرح های در دست اقدام ، زمینه حضور بیشتر شرکت‌های سرمایه گذاری در مازندران فراهم می‌شود ، گفت : تلاش می‌شود تمام برنامه ها در راستای توسعه و ترویج واحدهای فناورانه در مازندران سوق یابد.

حسینی با تاکید بر این که شرکت های صنعتی باید به سمت دانش‌بنیان شدن حرکت کنند و محصولاتی با پایه علمی تولید کنند، افزود : در راستای تحقق شعار سال و در یک سال گذشته، شبکه سازی شرکت‌های دانش‌بنیان در مازندران مورد توجه قرار گرفته است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا