درباره پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان قزوین

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۸۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در قزوین پرداخت می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی رحیمی نیارکی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: بودجه امسال این استان در حوزه حمایت از مشاغل خانگی ۸۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که در صورت پرداخت، مجددا این رقم دریافت خواهد شد.

رحیمی نیارکی افزود: برای دارندگان مجوز مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ برای افراد مستقل ۱۰۰ میلیون تومان و برای افراد پشتیبان به ازای هر نفر زیرمجموعه ۵۰ میلیون تومان و حداکثر برای ۴۰ نفر تا دو میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی گفت: این تسهیلات با بهره چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله است و جامعه هدف در تقویت مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هستند.

این مسوول اضافه کرد: تقویت پیشران‌های شیرینی سنتی قزوین، دوخت و دوز و پوشاک، کفش دانسفهان، قالی، زنبورداری، قارچ، عروسک سازی و خشکبار شامل بسته بندی فندق، بادام، پسته و میوه خشک در اولویت است و در این سیاست ما دنبال شبکه سازی، برند سازی و اتصال به بازار هستیم.

وی گفت: بانک‌های کشاورزی، رفاه کارگران، توسعه تعاون و پست بانک در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به ما کمک می‌کنند که امیدواریم در سال جاری با همت و عزم بیشتری برای پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی اقدام شود.

این مسوول با اشاره به رسته‌های اولویت دار در مشاغل خانگی، گفت: حدود ۵۱۵ رسته شامل رسته‌های مستقل (خوداشتغالی و انفرادی) و پشتیبان (دارای زیرمجموعه) تعیین و ابلاغ شده است که متقاضیان می‌توانند طبق آن‌ها برای دریافت مجوز‌ها و تسهیلات اقدام کنند.

وی گفت: اخذ مجوز‌های مستقل از طریق سامانه مشاغل خانگی و به صورت آنی با بارگذاری مدارک هویتی، مهارتی یا تجربی صادر می‌شود، ولی مجوزات پشتیبان بدوا نیاز به بازدید توسط دستگاه اجرایی دارد.

رحیمی خاطرنشان کرد:دریافت مجوز مشاغل خانگی از طریق دستگاه‌های میراث فرهنگی، صمت، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید انجام می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا