اشتغال یک هزار و پانصد نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فرهنگی کشور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق زیر مجموعه این پارک مشغول به کار هستند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، ابراهیم نبییونی روز جمعه اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۲ شرکت در استان های تهران، فارس، زنجان و جزیره کیش از حمایت های پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بهره مند هستند.
وی اضافه کرد: ۱۵ مورد از این شرکت‌ها به صورت دانش‌بنیان و ۴۰ شرکت نیز به صورت خلاق فعالیت می کنند و بقیه نیز در حال ادامه مسیر توسعه خود برای تبدیل شدن به این ۲ حالت هستند.
نبییونی یادآور شد: در این شرکت یک هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده و این پارک در راستای توسعه فعالیت‌های خود به عنوان تنها پارک دارنده مجوز هاب بیم المللی از سوی وزارت علوم به زودی در استان های اردبیل و خراسان رضوی شعبه های خود را دایر می کند.
معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی اضافه کرد: این پارک برای تبدیل شرکت‌ها به دانش‌بنیان و یا خلاق کمک های حمایتی، مشاوره ای و آموزشی ارائه می کند و تمام شرکت‌های تحت پوشش پا ک آب معافیت های بیمه ای، گمرکی و مالیاتی بهره مند می شوند.
وی گفت: صنایع خلاق فرهنگی گستردگی زیادی در رشته‌های گوناگون دارند و  به همین دلیل مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در تلاش است در تمامی حوزه‌های این شاخه از جمله هنر و فرهنگی، سرگرمی؛ هنرهای تجسمی مد و لباس فعالیت گسترده ای داشته باشد.
هم اکنون ۵۰ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت دارد که ۴۶ مورد آنها عمومی و چهار مورد شامل ICT زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت زیر نظر وزارت نفت، کشاورزی زیر نظر وزارت کشاورزی و علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی زیر نظر جهاددانشگاهی فعالیت می کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا