پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به دانش‌بنیان‌ها ظرف یک ماه آینده

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان گفت:: با کمک وزارت اقتصاد و با پیگیری‌های مجلس و دولت، ظرف یک ماه آینده پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری مهر، نشست روز (دوشنبه) فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان با حضور جمعی از نمایندگان، وزیر امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان گمرک، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور مالیاتی، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست «آخرین وضعیت آئین‌نامه‌های اجرایی قانون جهش تولید دانش‌بنیان» و گزارش عملکرد «بند ص تبصره ۶ و تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱» مورد بررسی قرار گرفت.

سید محسن دهنوی درباره این نشست، گفت: امروز در راستای انجام وظایف نظارتی مجلس، جلسه‌ای به منظور پیگیری موضوعات مربوط به تبصره ۶ و ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و نظارت بر اجرای قانون جهش دانش‌بنیان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور مالیاتی، گمرک، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات بررسی شده در نشست امروز تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۶ پیش‌بینی شده در قانون بودجه امسال بود، افزود: بر اساس این تبصره ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات باید به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شود که با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و صندوق نوآوری و شکوفایی آئین نامه مربوط به آن باید تدوین و اقدامات لازم برای پرداخت این اعتبارات انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا هفته آینده آئین‌نامه اجرایی این موضوع نهایی و ابلاغ خواهد شد، اضافه کرد: با کمک وزارت اقتصاد و با پیگیری‌های مجلس و دولت در این زمینه، ظرف یک ماه آینده پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا