پذیرش ۱۰۷ دانشجو برای شرکت در طرح دستیار فناوری در اصفهان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از پذیرش و تایید نهایی ۱۰۷ دانشجو برای شرکت در طرح “دستیار فناوری” در استان خبر داد و گفت: اصفهان، عملکرد برتر را در ثبت نام دانشجویان و شرکت‌های فناور در این طرح داشته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، حمید مهدوی افزود: طرح دستیار فناوری امسال برای نخستین بار با هدف فراهم شدن زمینه ففهانراگیری بخشی از توانایی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار برای دانشجویان در طول دوران تحصیلی و  هموار شدن بکارگیری و اشتغال فهاندانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در کشور اجرا شد و در هر استان، پارک علم و فناوری مسوولیت اجرای آن را به عهده داشته است.

وی با بیان اینکه در این طرح دانشجویان یک دوره ۶ ماهه مهارت آموزی و فعالیت فناورانه را در شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری تجربه می‌کنند، اظهار داشت: با توجه به نوع مقطع تحصیلی دانشجو در پایان ۶ ماه مبلغی به آنها پرداخت می شود که ماهانه یک، دو و سه میلیون تومان به ترتیب برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتراست.

مهدوی با اشاره به اینکه ثبت نام دانشجویان متقاضی شرکت در این طرح از اواسط خرداد امسال آغاز شد، خاطرنشان کرد: در استان اصفهان در قراردادی که با ۶ دانشگاه اصفهان، صنعتی اصفهان، فنی حرفه ای، علمی کاربردی و موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو داشتیم، دانشجویان این دانشگاه ها می‌توانستند برای شرکت در طرح دستیار فناوری ثبت نام کنند.

وی با اشاره به ثبت ۴۳۷ دانشجو در طرح مذکور در اصفهان، ادامه داد: از بین آنها ۱۷۸ دانشجو انتخاب شدند و در نهایت پس از انجام مصاحبه با شرکت های فناور، ۱۰۷ دانشجو برای شرکت در طرح دستیار فناوری پذیرفته و تایید شدند.

رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان، گفت: شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک که خواهان شرکت در این طرح بودند نیز موضوع فعالیت و طرح های تحقیق و توسعه خود را اعلام کردند و از بین ۱۱۵ شرکت متقاضی، ۸۸ شرکت حائز شرایط و تایید شدند که ۱۲۵ طرح از آنها پذیرفته شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان پذیرفته شده به مدت ۶ ماه در شرکت های فناور تایید شده مشغول به کار خواهند شد، خاطرنشان کرد: آنها باید در هر ماه ۵۰ ساعت در این شرکت ها فعالیت داشته باشند و پس از ۶ ماه بر اساس گزارش عملکردی که شرکت های فناور به ما ارائه می کنند، مبلغ تعیین شده به دانشجویان پرداخت می شود. 

وی با اشاره به اینکه این مبلغ توسط پارک علم و فناوری شیخ بهایی به دانشجویان پرداخت می شود، اضافه کرد: بخشی از اعتبار آن از محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بخش دیگری از محل پشتیبانی صنایع بزرگ استان یا منابع شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تامین می شود که میزان آن حدود یک و نیم میلیارد تومان برآورد شده است.

مهدوی با بیان اینکه طرح دستیار فناوری، نمونه ای از فرصت مطالعاتی استادان در مقیاس کوچکتر است، توضیح داد: این طرح به دانشجویان کمک می کند تا تصویری از آینده شغلی خود داشته باشند و پس از تجربه ۶ ماهه ای که کسب می کنند بتوانند برای شغل خود تصمیم بگیرند، همچنین آنها در این مدت مهارت ها و توانمندی های لازم برای حضور در بازار کار را فرا می گیرند.

وی ادامه داد: شرکت های فناور نیز در این طرح می توانند دانش روز را از طریق دانشجویان جذب می کنند و از بین آنها نیروهای آینده خود را بر اساس توانمندی ها تامین کرده و بر روی آنها سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر دانشجویان پذیرفته شده در این طرح در مقطع کارشناسی ارشد هستند، تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان بیشترین استقبال را از این طرح داشتند و در برخی دانشگاه ها میزان ثبت نام بسیار پایین بود.

مهدوی افزود: اصفهان از نظر تعداد دانشجو و طرح های تحقیق و توسعه شرکت فناور در طرح دستیار فناوری رتبه برتر را در بین استان ها داشت هرچند وضعیت تهران در این زمینه متفاوت از سایر استان هاست زیرا در این استان، چند پارک علم و فناوری مستقر است.

به گزارش ایرنا، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بعنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور، فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد .

اکنون حدود ۶۱۲ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار و ۸۰۰ دانش‌آموخته دانشگاهی در این شهرک مستقر است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا