علی حسین شهریور: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون پژوهش، برنامه ریزی وسنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرفوری، علی حسین شهریور عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در بجنورد مرکز خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارائه آموزش فنی و مهارتی به دانش آموختگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از اولویت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد، افزود: حدود یک میلیون نفر از این تعداد را فارغ التحصیلان دانشگاه ها شامل ۴۹۰ هزار نفر را زنان و مابقی را مردان تشکیل می دهند.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی بیشترین میزان تحصیلکرده ها را به خود اختصاص داده است، افزود: دانش آموختگان دوره دکتری ۴۶ درصد، کارشناسی ارشد ۷۸ درصد و در دوره کارشناسی ۷۴.۴ درصد بیکار هستند.

وی گفت: ۵.۶ درصد از دانش آموختگان دوره های کاردانی بیکار هستند و این بدان معناست که بازار کار کنونی بیشتر به تکنسین نیاز دارد.

شهریور ادامه داد: دانش آموختگان دانشگاه ها می توانند در قالب طرح نخلستان که به تایید وزارت علوم نیز رسیده است مهارت های لازم را در ۷۲ شغل دانش بنیان کسب کنند.

وی از اجرای طرح مهارت افزایی ترکیبی برای اشتغال دانشجویان خبر داد و افزود: در این طرح دانشجو ۵۴۰ ساعت در یک یا چند استاندارد مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای فرا می گیرد.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: پیش بینی می شود که ۵۰۰ هزار دانشجو در این طرح مشارکت کنند.

وی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی شمار دانشجویان کشور از سال ۹۴ تاکنون خاطرنشان کرد: سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در سال گذشته در دانشگاه های کشور تحصیل کردند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سفر ۲ روزه به خراسان شمالی در شهرهای فاروج، بجنورد و اسفراین حضور یافت. 

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرفوری
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا