اعلام آمادگی جهاددانشگاهی گیلان برای نقش آفرینی در توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان، با بیان اینکه برای رسیدن به رونق اقتصادی باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کرد، گفت: جهاددانشگاهی استان با دارا بودن منابع انسانی متخصص و همچنین مراکز متعدد آموزشی، نوآوری و شتابدهی آماده نقش آفرینی در توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی برای جوانان استان است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، حمیدرضا مسکنی، ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهل‌ودومین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، ایجاد اشتغال، علوم انسانی، پزشکی، ژنتیک، فنی و مهندسی، فرهنگی، فناوری‌های نو، زیست محیطی و… فعالیت می کند؛ با توجه به اهمیت علم و دانش به عنوان منشا قدرت و اقتدار، جهاد دانشگاهی نیز تلاش دارد در این راستا پرچمدار توسعه فناوری‌های علمی و پژوهشی باشد.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرده‌اند، افزود: توسعه دانش‌بنیان همواره یکی از رسالت‌های مهم جهاد دانشگاهی بوده که در این راستا اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به رونق اقتصادی باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کرد، گفت: اقتصاد دانش بنیان، اقتصادی است که در آن دانش و اطلاعات در اولویت قرار دارد؛ سرمایه آنها نوآوری، ابداعات و ایده‌های خلاقانه است و این اهمیت شرکت‌ها و محصولات دانش بنیان را نشان می‌دهد لذا جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی می‌تواند با حمایت از توسعه شرکت های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی را در ارتقای علمی و اقتصادی ایفا کند.

مسکنی با اشاره به ظرفیت‌های سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی(ستفا) در گیلان با هدف حمایت از تجاری سازی ایده ها و یافته‌های پژوهشی تصریح کرد: این سازمان با مراکز نوآوری و شتابدهی، مرکز مشاوره شغلی و خدمات کارآفرینی و باشگاه کارآفرینی و کسب و کار خود در تلاش است تا در بخش توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی جوانان نقش موثری داشته باشد.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغالزایی در استان، بیان کرد: جهاد دانشگاهی گیلان با اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی طی سال‌های گذشته موفق شد برای زنان سرپرست خانوار در استان زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کند؛ به طوری که در این طرح استعدادیابی، مشاوره، آموزش و اتصال به بازار کار مبنای آموزش بوده که به متقاضیان ارائه شده است.

وی اجرای طرح هدایت شغلی ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی استان در راستای توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح ۵۲۴ نفر از زنان سرپرست خانوار و جوانان تحت پوشش کمیته امداد استان از آموزش‌های جهاد دانشگاهی در راستای اشتغالزایی و دستیابی به بازار کار بهره‌مند شدند.

مسکنی تاکید کرد: جهاددانشگاهی استان با دارا بودن منابع انسانی متخصص و همچنین مراکز متعدد آموزشی، نوآوری و شتابدهی آماده نقش آفرینی در توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی برای جوانان استان است که می‌توان از ظرفیت‌های موجود در جهاد دانشگاهی در راستای حمایت از ایده و تجاری سازی محصولات استفاده کرد.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های بسیار بالنده جهاددانشگاهی ارتباط و تعامل با نسل جوان و نخبگان دانشگاهی است، گفت: نخبگان علمی، سرمایه‌های با ارزشی هستند که باید به آنها بها دهیم و ظرفیت‌های لازم را برای موفقیت آنان فراهم کنیم که در این زمینه جهاد دانشگاهی، بستری مناسب برای نخبگان و فعالان علمی و پژوهشی است.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان، پژوهشکده محیط زیست، بانک خون بند ناف رویان، مراکز تخصصی آموزش‌های کوتاه مدت در شهرستان ها، مراکز آموزش دانشگاهی، مرکز افکارسنجی ایسپا، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و… را از دیگر ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در استان دانست و اضافه کرد: در این راستا جهاد دانشگاهی استان گیلان با وجود ظرفیت‌های مذکور آمادگی خود را در زمینه مباحث آموزشی، پژوهشی و رفع مشکلات استان از جمله پسماند، توسعه صنعت گردشگری، کشاورزی، کمبود آب و… اعلام می‌دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا