علی اکبر خادمی: قرارگاه ملی اشتغال تشکیل شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور اشتغال گفت: برای اینکه زیست بوم اشتغال و کارآفرینی به اهداف خود برسد لازم است تا قرارگاه ملی اشتغال در شرایط جنگ اقتصادی حاکم بر کشور تشکیل شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، علی اکبر خادمی روز سه‌شنبه در افتتاحیه «رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی» در قم، ادامه داد: قرارگاه ملی اشتغال توسعه کننده زیست بوم اشتغال و تولید در کشور خواهد بود رسالت این قرارگاه توسعه فناوری و تجمیع امکانات و ظرفیت های موجود است.

وی بیان کرد: تحقق زیست بوم اشتغال در کشور در مرتبه اول نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و در مرتبه دوم حرکت هماهنگ نهادهای حاکمیتی در مسیر تولید و اشتغال است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور اشتغال افزود: ناهمسویی ظرفیت‌ها و عوامل دخیل، فشارهای بیرونی و تحریم و زیرساخت‌های معیوب حکمرانی سه مشکل و چالش اشتغال در ایران است.

خادمی اضافه کرد: تشکیل قرارگاه اشتغال کمک خواهد کرد تا زیرساخت‌های معیوب حذف،  شفافیت و امکان دسترسی به اطلاعات فراهم، فضای کسب و کار بهبود و حذف فرآیندهای زائد و تربیت نیروی انسانی و کادر اجرای زیست بوم اشتغال فرصت ابتکار عمل پیدا کند.

وی با بیان اینکه بی‌اطلاعی عمومی و سردرگمی فعالان و گروه‌های مردمی در حوزه اشتغال آفرینی از چالش‌های مهم زیست بوم اشتغال کشور است، ابراز داشت: طرح زیست بوم ملی تولید و اشتغال هم اکنون در مراحل پایانی خود دارد که امید می‌رود هر چه زودتر آیین نامه اجرایی آن توسط هیات دولت ابلاغ شود.

به گزارش ایرنا، زیست‌بوم اشتغال کشور با هدف ایجاد سالانه یک میلیون شغل در اولین جلسه شورای عالی اشتغال دولت سیزدهم، رونمایی شد.

این زیست‌بوم ۲ الزام در زمینه تکنیک‌ها و روش‌های ایجاد اشتغال و ایجاد و هماهنگی در سطح کلان برای عملیاتی شدن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های کشور در راستای اشتغال آفرینی دارد.

زیست‌بوم اشتغال، ۲ گروه افراد بیکار و افراد فاقد شغل شایسته را به عنوان مخاطب در نظر دارد و تلاش می‌کند برای افراد بیکار شغل ایجاد کرده و وضعیت شغلی افراد فاقد شغل شایسته را نیز بهبود بخشد.
همچنین در اولین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم ۲۰ مصوبه در راستای تسهیل و تحقق برنامه ملی ایجاد اشتغال به تصویب رسید.

رویداد ملی«هجرت اشتغال آفرینی» امروز در قم آغاز و به مدت یک هفته در قالب کارگاه های آموزشی ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا