ارائه تسهیلات جذب فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

کمک به جذب فناوری‌های مورد نیاز کشور با اعطای تسهیلات جذب فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق شتاب می‌گیرد و هدفمند می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، دفتر جذب سرمایه و فناوری بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف کمک به جذب فناوری‌های مورد نیاز کشور نسبت به اعطای تسهیلات جذب فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی اقدام کرده است.

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و استارت‌آپ‌هایی که دارای قرارداد انتقال فناوری یا قرارداد بومی‌سازی فناوری خارجی در کشور هستند، می‌توانند با ارایه درخواست خود از این کمک‌ها بهره‌مند شوند.

دریافت این تسهیلات به ارایه اصل قرارداد انتقال فناوری یا بومی‌سازی، طرح توجیهی فنی و اقتصادی و مستندات قانونی تسهیلات‌گیرنده نیاز دارد. متقاضیانی که طرح‌هایی در زمینه فناوری‌های مرتبط با نیازهای اساسی کشور، فناوری‌های آینده مرتبط با انقلاب صنعتی چهارم و ایده‌های جذاب دارای ارزش افزوده قابل توجه، ارایه کنند؛ در اولویت قرار می‌گیرند.

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاقی که برنامه فروش فناوری به متقاضیان خارجی را داشته باشند نیز، به شرط ارایه اصل قرارداد انتقال فناوری و طرح توجیهی سرمایه‌گذاری، می‌توانند از این تسهیلات برای دوره انتقال فناوری بهره‌مند شوند. دوره اعطای این تسهیلات محدود به دوره فروش فناوری و محدودتر از تسهیلات جذب فناوری خواهد بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا