اشتغال‌زایی و کارآفرینی اولویت اصلی قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه استان قزوین است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: اشتغال‌زایی و کارآفرینی اولویت اصلی و نخست قرارگاه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) برای رفع مشکلات معیشتی مردم تعیین شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی بعد از ظهر امروز در نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی سپاه استان قزوین که در سالن جلسات فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال‌زایی و کارآفرینی اولویت اصلی و نخست قرارگاه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) برای رفع مشکلات معیشتی مردم تعیین شده است.

وی با بیان اینکه سپاه استان قزوین اجرای طرح‌های اشتغال‌زا را آغاز کرده است، اضافه کرد:‌ با توجه به اینکه در حال حاضر مسائل و مشکلات اقتصادی معیشت مردم را دچار چالش کرده، قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه و مجموعه‌های تابعه آن باید از حداکثر توان و ظرفیت خود برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم بهره بگیرند.

رفیعی آتانی ادامه داد: از فرماندهان بسیج سازندگی و سایر اقشار انتظار دارم طوری عمل کنند که قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین به الگوی برای سایر سپاه‌های استانی تبدیل شود. همچنان که تا امروز هم سپاه استان در حوزه محرومیت‌زدایی و مقابله با اپیدمی کرونا پیشتاز بوده است.

وی با ذکر اینکه انگیزه حضور ما در این میدان خدمت بی‌منت به مردم است، تصریح کرد: سرعت اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در مجموعه سپاه بسیار بیشتر از سایر دستگاه‌هاست و به همین خاطر باید قدر گروه‌های جهادی را بدانیم و بیشتر از نقش این گروه‌ها برای اجرای طرح‌های اشتغال‌آفرینی در روستاها و مناطق محروم استفاده کنیم.

لزوم شناسایی مزیت‌ها و ظرفیت‌های مناطق محروم

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت شناسایی مزیت‌ها و ظرفیت‌های مناطق محروم گفت: وقتی یک منطقه یا روستایی در حوزه‌ای مثل گیاهان دارویی ظرفیت دارد، باید طرح‌های اشتغال‌زای ما هم در این جهت اجرا شود یا اگر مزیت روستایی دامداری و دامپروری است، باید تلاش کنیم که تولید محصولات دامی را در آن تقویت کنیم.

رفیعی آتانی افزود: وقتی پروژه‌ها را بر اساس ظرفیت‌های و مزیت‌های منطقه‌ای تعریف کنیم، هم پروژه ارزان‌تر و سریع‌تر پیش خواهد رفت و هم خود اهالی منطقه مشارکت بیشتری برای اجرای این طرح‌ها با ما خواهند داشت، ضمن این که باید در این حوزه به توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی بیشتر از قبل توجه کنیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا