افزایش ۴ برابری طرح‌های مصوب اشتغال و کارآفرینی در خراسان جنوبی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ذاکریان در دیدار با فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی از افزایش حدود ۴ برابری طرح های مصوب اشتغال، کارآفرینی و افزایش تولید در استان خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مرتضی ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در دیدار با فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با ارائه گزارشی از فعالیت های سه ماهه این اداره کل اظهارکرد: سند تحول دولت مردمی که به عنوان برنامه و خط و مشی دولت و مبنای عمل قوه مجریه و دستگاه های اجرایی می باشد، به تمامی دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استان ابلاغ شده است.

وی افزود: در دومین جلسه شورای مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصادمقرر گردید که دستگاه های ذیربط با هماهنگی و تقسیم کار برنامه های عملیاتی ذیل این سند را ارائه کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه کارگروه های تخصصی ذیل این سند ایجاد و به صورت منظم تشکیل جلسه می دهد، گفت: نظارت درون حاکمیت و حین خرج یکی از مهمترین و موثرترین مراحل نظارت است.

ذاکریان عنوان کرد: نقش ذیحسابان در پیشگیری و مبارزه با سوء جریان‌ها و فساد مالی دستگاه های اجرایی بسیار حائز اهمیت است.

وی به پرداخت تسهیلات تبصره بند الف تبصره ۱۸ در استان اشاره و بیان کرد: این تسهیلات به منظور ایجاد و افزایش تولید، اشتغال و کارآفرینی و ارتقای رشد اقتصادی در استان پرداخت می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی به عملکرد سه ماهه استان در زمینه پرداخت این تسهیلات اشاره کرد و گفت: تعداد طرح های مصوب برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته ۵۸۰ طرح بوده که طی سه ماهه اول سال جاری به بیش از دو هزار و ۲۸۴ طرح افزایش یافته است.

ذاکریان با بیان اینکه تعداد طرح های مصوب در سال جاری نسبت به عملکرد سال گذشته حدود ۴ برابر افزایش داشته، بیان کرد: مبلغ طرح های مصوب اشتغال و کارآفرینی نیز ۱۰ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال بوده که در سال جاری به ۱۹ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال رسیده و ۷۷ درصد رشد را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی با طراحی سامانه سادا تمامی ادارات را ملزم به ثبت اموال خود در این سامانه کرده تا به‌صورت کامل دارایی‌های دولت در همه شهرهای کشور مشخص شود، افزود: یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار که در دولت سیزدهم دنبال میکنیم، ثبت اموال دولت در این سامانه است.

سردار مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به شعار سال وحمایت از طرح (پروژه)های دانش بنیان پیشران و نقش اداره کل امور اقتصادی استان در توسعه سرمایه گذاری ها و ظرفیت های خالی بنگاههای تولیدی بر رفع موانع و تسهیل امور و کمک به اصلاح فرآیندها و تسریع در صدور مجوزهای مربوط تاکید کرد.

وی همچنین در خصوص کاهش آسیب پذیری در مقابل بحران ها و استفاده از ظرفیتهای قانونی جهت رسیدن به این آمادگی اشاره کرد.

فرمانده سپاه استان گفت: مجموعه سپاه استان با تمام توان حامی برنامه های اداره کل اقتصاد و دارایی های استان خواهد بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
شبکه اطلاع رسانی راه دانا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا