قطب‌نمای اقتصاد دیجیتال ۲۰۲۱ منتشر شد + PDF

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

قطب‌نمای اقتصاد دیجیتال ۲۰۲۱، شامل بیش از 700 هزار داده پیمایشی است که 55 کشور، 50 صنعت و 6500 برند تجاری را تحت پوشش می‌دهد. در ادامه 3 فایل PDF برای علاقه‌مندان در دسترس است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، علاوه بر اطلاعات موجود از داده‌های بزرگ‌ترین و قابل اعتماد‌ترین شرکت‌ها نیز  در نگارش آن استفاده شده است. داده‌های ارائه شده حول 4 محور اساسی گرداوری شده‌اند: تاثیر پویایی‌های دیجیتال بر کارکرد اقتصاد، رشد بی پایان تجارت الکترونیک، بازآفرینی همه چیز به کمک فینتک و در نهایت کلان روندهای جهانی موثر بر همه مردم جهان.

شما می‌توانید برای تهیه این گزارش جامع از طریق لینک زیر اقدام کنید.

قطب‌نمای اقتصاد دیجیتال ۲۰۲۱

خلاصه گزارش اقتصاد دیجیتال ۲۰۲۱

پاندمی کووید-19 روند تحول دیجیتال را شتاب بخشیده و دولت‌ها را برای واکنش فوری به آن در الزام قرار داده است. یک چالش کلیدی این است که چگونه می‌توان داده‌های دیجیتال را درجهت منافع جهانی حکمرانی و مهار کرد. تخمین زده شده است که ترافیک اینترنت جهانی در سال 2022 از کل ترافیک اینترنت تا سال 2016 بیشتر خواهد شد.

داده‌ها به یک دارایی استراتژیک کلیدی برای ایجاد ارزش خصوصی و اجتماعی تبدیل شده‌اند. نحوه مدیریت این داده‌ها بر توانایی ما برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار تأثیر زیادی خواهد داشت. تعیین بهترین راه برای پیشرفت دشوار اما ضروری خواهد بود. داده‌ها چند بعدی هستند و استفاده از آن‌ها نه تنها برای توسعه تجارت و اقتصادی بلکه برای حقوق بشر، صلح و امنیت نیز پیامدهایی دارد. همچنین برای کاهش خطر سوء استفاده و سوء استفاده از داده‌ها توسط دولت‌ها، بازیگران غیردولتی یا بخش خصوصی، پاسخ‌هایی لازم است.

این خلاصه گزارش که توسط ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز رصد و ترویج اقتصاد دیجیتال (سایتک)، در پی رویکردهای نوآورانه برای حکمرانی داده‌ها و جریان‌های داده است تا ضمن پرداختن به ریسک‌ها و نگرانی‌ها، از توزیع عادلانه‌تر سود حاصل از جریان داده اطمینان حاصل شود. یک رویکرد سیاستی جهانی کل نگر باید ابعاد متعدد و به هم پیوسته داده‌ها را منعکس کند و منافع و نیازهای مختلف را به گونه‌ای متعادل کند که از توسعه فراگیر و پایدار با مشارکت کامل کشورهای عقب مانده در آمادگی دیجیتال حمایت کند.

برای دریافت فایل PDF بر روی لینک زیر کلیک کنید.

خلاصه گزارش اقتصاد دیجیتال ۲۰۲۱

کتاب چشم انداز اقتصاد دیجیتال ۲۰۲۰

سیاست گذاری و حکمرانی صحیح در عصر دیجیتال و همزمان با فراگیر شدن فناوری های نوظهور در سالهای اخیر اهمیت روزافزون یافته است. از سوی دیگر ظهور پاندمی یکرونا، سرعت دیجیتالی شدن را در سراسر دنیا افزایش داده است تا فرصت برای مواجهه و رویارویی با دنیای دیجیتال و اثرات آن برای نهادهای سیاست‌گذار محدودتر از گذشته باشد. در همین راستا ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه فعالیت های ترویجی خود در رابطه با پایش فضای اقتصاد دیجیتال در دنیا و رصد نحوه‌ی حکمرانی مرتبط با آن، این بار گزارش ارزشمند دیگری را تحت عنوان چشم انداز اقتصاد دیجیتال ۲۰۲۰ که توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه OECD منتشر شده است ترجمه و در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

برای دریافت فایل PDF کتاب بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کتاب چشم انداز اقتصاد دیجیتال ۲۰۲۰

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال 1ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال 2ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال 3
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا