ارائه تسهیلات صندوق نوآوری کشور برای اشتغال حداکثر ۱۵ دانشجو در شرکت‌های دانش‌بنیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دستیار معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:باید به تمام مجموعه‌های دانش جویی که وجود داردند به عنوان هسته‌ی فناور نگاه شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا شاهوردی گفت: در صندوق نوآوری کشور خدمات خاصی برای اشتغال داریم که به شرکت‌های دانش‌بنیان برای اشتغال حداکثر ۱۵ نفر از دانشجویان داده می‌شود.

او گفت: یعنی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تا سقف ۱۵ نفر برای گرفتن اشتغال جدید به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی و بالاتر، تسهیلات از صندوق درخواست کنند و این یکی از کار‌های صندوق نوآوری برای گسترش حرکت‌های دانشجویان و فکر برای گسترش کار آن‌ها است. البته این حرکت در سال‌های گذشته نیز وجود داشته و اکنون بسیار گسترش پیدا کرده است و از طریق باتک قرض الحسنه رسالت و بانک قرض الحسنه مهر ایران منابعی را به شرکت‌ها می‌دهند. البته تمامی این دانشجویان درگیری‌های ذهنی دیگری نیز دارند، اما مکانیزم‌هایی برای حل شدن مشکلات دیده شده است.

به گفته شاهوردی: دومین موضوعی که باید به آن توجه کرد هدایت کردن شرکت‌های دانش بنیان به سمت کار آفرینی و نوآفرینی است و یعنی اگر این دانشجویان مانند هسته‌ای دور شخصی با سابقه بیشتر قرار گیرند و خودشان کار آفرینی کنند به مراتب آینده بهتری دارند تا موضوعات مانند کارمندی را در آینده خود تعقیب کنند.

او افزود:به تمام مجموعه‌های دانش جویی که وجود دارد به عنوان هسته‌ی فناور نگاه می‌شود و اگر این مجموعه‌ها ایده فناورانه خوبی داشته باشند می‌توان از طریق ستاد‌های مختلف از جمله ستاد مواد معاونت روی آن کار شود. البته به شرطی که آن ایده‌ها با چشم انداز اقتصادی باشند می‌توان به صورت سرمایه گذاری خطر پذیر روی آن کار کنیم و ریسک آن ایده را نیز بپذیریم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا