از ایده‌های موفق استانی برای الگوسازی در توسعه شبکه نخبگانی استفاده خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم، برقراری ارتباط نهادینه و مؤثر دولت و دانشگاه برای توسعه شبکه نخبگانی در حوزه‌های علمی، صنعت، سیاست و کارآفرینی است و از ایده‌های موفق استان‌ها برای الگوسازی در کشور استفاده می‌کنیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، محمد صادق خیاطیان، روز چهارشنبه در سفر به زاهدان با حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کرد.

خیاطیان در ابتدای این نشست با تشریح مأموریت‌های مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، برقراری ارتباط مؤثر میان دولت و دانشگاه را یکی از این وظایف دانست و اظهار داشت: واقعیت این است که تاکنون کار‌های بسیاری در حوزه ارتباط دولت و دانشگاه صورت گرفته، اما این ارتباط هنوز متأسفانه ساختارمند و نهادینه نشده است. رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، گفت: یکی از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم، برقراری این ارتباط به صورت نهادینه و ایجاد شبکه نخبگانی در حوزه‌های علمی، صنعت، سیاست و کارآفرینی است و در این مسیر از ایده‌های موفق استان‌ها برای الگوسازی در کشور استفاده می‌کنیم.

 خیاطیان، ادامه داد: ما در راستای مأموریت‌های ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور، تاکنون نشست‌هایی را با اقشاری مانند کشاورزان، دانشگاهیان، نمایندگان مجلس و صنعتگران برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم در حوزه‌های راهبردی، مشورت‌های جامعی را در اختیار دولت و شخص رئیس جمهور قرار دهیم. همچنین در سفر‌های استانی، موضوعات و مسائل مطرح شده را جمع‌بندی و به رئیس جمهور منتقل می‌کنیم.

 استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های خوبی در حوزه فناوری و نوآوری برخوردار است حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست، گزارشی از وضعیت استان در حوزه علم و فناوری و مسائل مهم استان ارائه کرد و گفت: سیستان و بلوچستان، ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فناوری و نوآوری در اختیار دارد. از سال گذشته، قرارگاه دانش‌ بنیان را در استان راه‌ اندازی کردیم و پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان، نقش محوری در اقتصاد دانش بنیان استان دارد. 

استاندار سیستان و بلوچستان، همچنین با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های پارک علم و فناوری در استان، گفت: یکی از کارکرد‌های مهم پارک علم و فناوری استان، توسعه کمی و فضای شرکت‌های دانش بنیان و فناور است، زیرا معتقدیم توجه به این معیار‌ها باعث گفتمان‌سازی در حوزه علم و فناوری می‌شود. 

به گفته مدرس خیابانی، در حال حاضر ۳۴ شرکت دانش بنیان، ۴۳ شرکت خلاق و ۸۰ شرکت دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این پارک مستقر هستند و ۱۲۱ شرکت نیز در چرخه اخذ مجوز دانش بنیانی از معاونت علمی و فناوری قرار دارند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صداو سیما
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا