محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده: اقتصاد کشور با کمک استارت‌آپ‌ها تحول پیدا می‌کند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: باید با اتکا به فناوری و فعالیت‌های دانش‌بنیان، اقتصاد کشور را با ایجاد استارت‌آپ‌ها و گسترش فناوری در فضای کسب‌وکار متحول کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده در آیین رونمایی از هشت محصول دانش‌بنیان در مشهد مقدس اظهار داشت: براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید با اتکا به فناوری و فعالیت‌های دانش‌بنیان، اقتصاد کشور را با ایجاد استارت‌آپ‌ها و گسترش فناوری در فضای کسب‌وکار متحول کرد و در همین راستا سطح توانایی نیروهای پارک و خانواده آی.سی.تی. باید افزایش یابد.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم ایجاد شبکه گلخانه‌های هوشمند بر اساس فناوری “اینترنت اشیا” است تا سطح زیر کشت و برداشت آب بهینه شود و بر همین اساس 100 گلخانه در چند استان ایجاد می‌شود و پس از رفع ایرادات بر اساس رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب در سطح کشور گسترش پیدا می‌کند.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات درباره ایجاد شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: با ایجاد این شبکه می‌توان محتوای تولیدشده را بیرونی کرد و یکی از پایه‌های تولید محتوای ابری در بارگذاری و بازخوانی اطلاعات دیجیتال را امکان‌پذیر کرد.

سیدحسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز ابراز کرد: بزرگترین دستاورد امروز اعتماد بین بخش خصوصی و دولتی است، در اکوسیستم امروز شرکت‌های دانش‌بنیان، شاهد دستاوردهای خوبی هستیم و اکنون سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نقطه تعامل میان 20هزار نفر در سطح کشور است که تحول عظیمی ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر در گذشته به‌دنبال تولید آمار بودیم امروز به‌دنبال تولید محتوا هستیم که محصولات تا عمق فناوری تهیه شود و برای این اتفاق باید شناسنامه ایجاد کرد که چه محصولاتی و در کدام قسمت از کشور در حال تولید است.

بهنام طالبی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز اعلام کرد: با برنامه‌ریزی این وزارتخانه در دولت جدید بخش پژوهش از فناوری جدا شده است تا با نگاه نو به این موضوع توان کشور افزایش پیدا کند.

وی افزود: 49 پارک علم و فناوری کنار 250 مرکز رشد در کشور وجود دارد؛ طی پنج سال اخیر نرخ درخواست حضور در پارک‌ها کاهش پیدا کرده است که شاید به‌خاطر وجود نهادهای حامی از سوی سازمان‌های دیگر باشد از سوی دیگر توجه حوزه‌های حمایتی کشور در سطوح فناوری بالاست و نیاز است به سطوح پایین‌تر نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

طالبی تصریح کرد: 20هزار دانشجو برای حضور در پارک‌های علم و فناوری اعلام آمادگی کرده‌اند و 2 هزار شرکت نیز اعلام میزبانی کرده‌اند ضمن اینکه در طرح عدالت آموزشی سعی شده است به‌روی حوزه کارآفرینی تمرکز شود و کارآفرینان کشور به دانشگاه‌ها برای ارتباط و تبادل اطلاعات با دانشجویان دعوت شوند.

گفتنی است؛ چهار محصول از این 8 محصول برای ورود به بازار، رونمایی تجاری و چهار محصول نیز نهایی شده و آماده برای اخذ تأییدیه‌های فنی برای تجاری‌ساز‌اند که عبارتند از کیت آزمایش فوری خانگی، سکوی ابری وُرد پرس، سکوی ابری بالکچین و اتصال‌دهنده میکروداکت فیبر نوری.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا