داود ثمری: سرای نوآوری سیستم‌های هوشمند در دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از اخذ مجوز تاسیس و راه‌اندازی سرای نوآوری سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های نرم در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، داود ثمری با بیان اینکه زیرساخت‌های حمایت و توسعه سراهای نوآوری در کنار مراکز رشد، منجر به پیشرفت حوزه‌های فناوری می شود، گفت: معاونت علم و فناوری این واحد دانشگاهی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه، از تمامی اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان فناور در قالب‌های مختلف مراکز رشد، سراهای نوآوری، اعضای هیات علمی‌ فناور و دانشجویان فناور حمایت می‌کند.

وی افزود: سرای نوآوری، یک نهاد اجتماعی است که از طریق ایجاد شبکه نوآوری شامل آموزش‌های فناوری و خلاقیت، مدارس کسب و کار، مراکز نوآوری و شتاب دهنده‌ها، مراکز رشد، پارک علم و فناوری و بهره‌گیری از زیرساخت های آزمایشگاهی، کارگاهی، تحقیقاتی، تجاری سازی، حقوقی و مالی با تمرکز بر یک حوزه فناورانه منجر به پیشرفت جامعه می‌شود.

معاون علم و فناوری واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاه آزاد با وجود بسترهای مناسب علمی و بهره‌مندی از اساتید، دانشجویان و دانش آموختگان، هم اکنون با راه‌اندازی سراهای نوآوری، مسیر حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم و به عبارتی دانشگاه فناور را با سرعت بیشتری دنبال می‌کند.

براساس گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، ثمری راه‌اندازی و حمایت از سراهای نوآوری را راهی مهم و موثر برای ساخت پل میان دانشگاه و صنعت دانست و ادامه داد: ارتباط مستقیم بین دو حوزه دانشگاه و صنعت، معمولا با مشکلاتی مواجه می شود، بنابراین باید حلقه‌هایی میان این دو نهاد ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در واقع دانشگاه از طریق سرای نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های دانش‌بنیان به کارگزارها و کارگزارها به صنعت متصل می‌شوند و بدین ترتیب پلی میان دانشگاه و صنعت ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر سرای نوآوری شامل فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه‌ می‌شود که فضای تبادل، تعامل و کارآفرینی را به وجود می‌آورد و به انسجام‌دهی روند ایده تا محصول کمک می‌کند.

معاون واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: سرای نوآوری سیستم‌های هوشمند و فناوری های نرم واحد علوم و تحقیقات به منظور گسترش و تقویت ارتباط علمی بین مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و صنعتی کشور در زمینه‌های مختلف علوم مهندسی کامپیوتر و هوش مصنوعی و سایر علوم مربوطه در راستای تحقق اهداف، آمادگی خود جهت حمایت از تمامی ایده‌های فناورانه و نوآورانه را داشته و در جهت تبدیل ایده به محصول تلاش می کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا