تدوین بسته‌های مشترک اشتغال‌آفرینی ایران و ترکمنستان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در چارچوب تفاهم‌نامه همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان، بسته‌های مشترک کارآفرینی و توسعه اشتغال میان دو کشور تدوین می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس، در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری ایران و ترکمنستان، دکتر محمدهادی زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «ساپار دوردی تولی‌یف» معاون رئیس کابینه وزرای جمهوری ترکمنستان حضور داشتند.

بر اساس این تفاهم‌نامه دو طرف در چارچوب اهداف مشترک، در زمینه‌های رفاه اجتماعی و توسعه تجارت همکاری‌هایی خواهند داشت.

همچنین مقرر شد با هدف تبیین ظرفیت‌های دو کشور همسایه ایران و ترکمنستان، سمینارهای مشترکی میان دو طرف برگزار شود.

دکتر «محمد‌هادی زاهدی‌وفا» در دیدار با «ساپار دوردی تولی‌یف» معاون رئیس کابینه وزرای جمهوری ترکمنستان، با اشاره به روابط حسنه دو کشور در سال‌های اخیر، اظهار داشت: توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف با جمهوری ترکمنستان از اولویت‌های ایران در دیپلماسی خارجی است.

وی افزود: مرزهای دو کشور از امن‌ترین مرزهای منطقه است و همین ظرفیت بستری برای گسترش تجارت و رونق زمینه های همکاری است.

زاهدی‌وفا به پتانسیل‌های وزارت کار در حوزه‌های انرژی، حمل‌و‌نقل ریلی، دریایی و هوایی، گردشگری و ساختمان اشاره کرد و گفت: می‌توانیم با نگاه به گذشته و ترسیم چشم‌انداز‌های نو در اقتصاد مرزی دو کشور تحول ایجاد کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های بهزیستی، آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و تأمین اجتماعی تجارب ارزشمندی دارد که آماده‌ایم در زمینه انتقال آن به طرف ترکمن همکاری های لازم را داشته باشیم.

وی امضای تفاهم‌نامه همکاری را فرصت خوبی برای شناخت ظرفیت‌های دو طرف عنوان کرد و گفت: از برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های مشترک برای تقویت بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

معاون رئیس کابینه وزرای جمهوری ترکمنستان نیز در این دیدار با تبریک انتصاب سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی این کشور برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی خبر داد.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیوزیر کار
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا