همایش توسعه کارآفرینی فرهنگی با تمرکز بر صنایع دستی برگزار شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

همایش دو روزه توسعه کارآفرینی فرهنگی با تمرکز بر صنایع دستی به همت کافه کارآفرینی مسیر نجات، طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ خرداد برگزار شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایلنا، روز ابتدایی نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع دستی استان فارس، در میان استقبال بسیار خوب علاقمندان به هنر، در سالن‌های کافه کارآفرینی مسیر نجات برگزار شد.

روز دوم همزمان با روز جهانی صنایع دستی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی استان فارس، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان فارس، جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان عرصه میراث فرهنگی با همراهی اصحاب رسانه در کافه کارآفرینی مسیر نجات برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در این مراسم گفت: استان فارس پرچمدار صنایع دستی در کشور است و برای بهره برداری از پتانسیل های موجود باید تلاش و برنامه ریزی کرد.

وحید خداپرست خواستار هم افزایی بیشتر در این حوزه شد و اظهار داشت: امیدواریم با کمرنگ شدن بحران کرونا شاهد رونق اقتصادی در عرصه های فرهنگی و هنری باشیم و در چند ماه آینده خبرهایی خوبی از زبان صنعتگران حوزه صنایع دستی پیرامون گشایش های اقتصادی بشنویم.

وی افزود: هنرمندان و زحمت کشان عرصه صنایع دستی کارنامه پرباری در هنر، صنعت، اقتصاد، اشتغال، تعاون و همه حوزه های اصلی کشور دارند و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس از هیچ تلاش و حمایتی از فعالان عرصه صنایع دستی مضایقه ای نخواهد داشت.

خداپرست  با بیان این که  نشست های متعددی با فعالان حوزه صنایع دستی استان برگزار شده اظهار داشت: چالش های پیش روی فعالان صنایع دستی احصا شده و تلاش داریم تا در حوزه های دولتی مشکلات آنها را بر اساس قانون به حداقل برسانیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اعلام این خبر که در راستای حل مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی جلسات مشترکی با تامین اجتماعی برگزار خواهد شد، بیان داشت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حوزه صنایع دستی وجود دارد، بوجود آوردن بازارهای هدف برای رونق اقتصاد هنر است. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس افزود:جای خالی دیجیتال مارکتینگ در عرصه صنایع دستی استان فارس مشهود است و با توجه به ظرفیتی که کافه کارآفرینی مسیر نجات در حوزه آی تی ایجاد می کند می توان به اهداف بزرگی جامه عمل پوشایند.

خداپرست در ادامه تصریح کرد: کافه کارافرینی مسیر نجات ظرفیت بزرگی برای اشتغالزایی به ویژه در عرصه فرهنگی و صنایع دستی ایجاد می کند و امیدواریم با برنامه ریزی های همه جانبه زمینه شکوفایی هنر صنایع دستی فارس فراهم شود.

او در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت:  طی ماه هایی که بحران کووید-19 در اوج قرار داشت بسیاری از مشاغل با رکود مواجه شدند اما کسب و کارهایی که در حوزه فضای مجازی فعالیت داشتند به رونق مضاعفی دست یافته و صنایع دستی نیز باید از ظرفیت فضای مجازی برای شکوفایی اقتصادی بهره برداری کند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی  استان فارس خواستار بهره مندی از ظرفیت های پیش رو شد و اظهار داشت: جام جهانی قطر فرصت ارزنده ای برای پویایی اقتصادی است و امیدواریم زمینه ای فراهم شود تا هنرمندان و صنعتگران ما با برنامه ریزی از این فرصت طلایی بهره مند شوند.

خداپرست در ادامه با بیان این که خواسته عمده فعالان صنایع دستی این است که فاصله نمایشگاه ها به حداقل برسد اظهار داشت: ارزش محصول هنرمندان صنایع دستی قابل مقایسه با وجوه اقتصادی نیست؛ چرا که آنها با عشق و تلاش شبانه روزی در این عرصه فعالیت می کنند و باید زمینه ای را فراهم کرد تا هنرمندان به بیشترین انتفاع مالی دست یابند.

وی در ادامه افزود: حمایت از هنرمندان صرفا شامل برگزاری نمایشگاه و ایجاد بازارهای فروش نمی شود بلکه می توان با کاهش هزینه های تولید از طریق تهیه مواد اولیه، مهیا کردن کارگاه هنری و مواردی از این دست از هنرمندان حمایت بیشتری کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: بسیاری از هنرمندان عرصه صنایع دستی در قالب مشاغل خانگی به فعالیت مشغول هستند و باید نگاه ویژه تری به این گروه داشت و زمینه برخورداری این قشر از مشوق ها و مزایای قانونی را فراهم کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایلنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا