بازديد پرويز كرمى از كارخانه نوآوری البرز

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس مرکز فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز سرعت گرفته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، پرویز کرمی صبح جمعه در بازدید از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز و در دیدار با شرکت‌های مستقر در این مجموعه اظهار کرد: ستقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز سرعت گرفته است.

رئیس مرکز فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: از زمان افتتاح این کارخانه در اواخر اسفند سال گذشته و با گذشت حدود سه ماه، شرکت‌های متنوعی در این مجموعه استقرار یافته و فعالیت‌های خوبی برای ایجاد اشتغال دانش بنیان و خلاق انجام شده است که قابل تقدیر و توجه است.

وی با بیان اینکه کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز در مجاورت استان تهران و گلوگاه چندین استان دیگر و با عنوان اولین کارخانه صنایع خلاق کشور فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: در تبصره ماده ۶ قانون جهش تولید دانش بنیان که اخیراً از سوی رئیس‌جمهور به همه دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شد، توجه ویژه‌ای به شرکت‌های خلاق و خانه‌های خلاق نوآوری شده و تعیین و مسئولیت آن را هم برعهده معاونت علمی و فناوری قرار داده است.

کرمی ادامه داد: هم اکنون صنایع خلاق در جهان، بازار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلاری و همچنین اشتغال‌زایی مستقیم ۵۰ میلیون نفری دارد، کشور ما نیز یک‌درصد خاک دنیا و یک‌درصد جمعیت دنیا را دارا است.

۲ درصد تولید علم دنیا در اختیار ایران است

رئیس مرکز فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این در حالی است که دو درصد تولید علم دنیا در اختیار ما است، بنابراین اگر تولید علم ما منجر به پتنت، محصول و خدمات شود، درصد خوبی از این بازار در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی گفت: این در حالی است که تنوع محصولات فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی در بسیاری از کشورهای جهان یافت نمی‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه این کارخانه نوآوری البرز باید به عنوان قطب صنایع خلاق و اقتصاد خلاق در استان البرز تبدیل شود، اظهار کرد: تمامی ظرفیت‌های استان برای تحقق این موضوع باید فعال شوند تا با رفع نیازها و برخی مشکلات زیرساختی، مقدمات افتتاح فاز دوم کارخانه به زودی فراهم شود تا شرکت‌های دانش بنیان و خلاق بیشتری در کارخانه مستقر شوند و تأثیر بیشتر خود را در استان نمایان کند.

تبدیل شدن به بازوی اجرایی حل مشکلات از اهداف کارخانه نوآوری البرز است

امیر سرکندی، مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز در این بازدید، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته و معرفی شرکت‌های مستقر شده در فاز یک کارخانه گفت: هم اکنون تعداد مناسبی از شرکتها در فاز یک کارخانه مستقر شده و آماده جذب شرکت‌ها، تیم‌های استارتاپ و فریلنسرها است که تسهیل گری برای اخذ مجوزهای لازم برای توسعه فعالیت‌های این شرکت‌ها و تحقق اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آفرینی از ابتدای سال، در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تبدیل شدن به بازوی اجرایی جهت حل مسائل استانی و رفع معضلات شهری و کمک به توسعه صنایع در بستر دانش بنیان نیز به عنوان یکی دیگر از اهداف کارخانه نوآوری قرار گرفته است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا