سورنا ستاری: سراهای نوآوری شامل حمایت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان می‌شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: بر اساس قانون جهش تولید دانش‌بنیان،‌ پارک های فناوری از برخی حمایت ها برخوردار می شوند که سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی را هم مشمول این حمایت ها و امکانات می‌شوند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سورنا ستاری به همراه محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی از نمایشگاه و رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی در مصلی تهران بازدید و با شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق گفت و گو کرد.

وی در این بازدید اظهار داشت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان که هفته پیش از سوی رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شد بسیار برای دانشگاه آزاد کمک کننده است چون هر جا که پارک های فناوری هستند سراهای نوآوری را هم مشمول همان حمایت ها و امکانات می کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور یادآور شد: این قانون ۱۲ آیین نامه دارد که بسیاری از بخش های آن به آیین نامه نیاز ندارد و ابلاغ شده است، برخی باید توسط دستگاه ها ابلاغ شود و تنها تعداد کمی از آنها آیین نامه های چالشی دارند. بقیه موارد قانونی آن هم با مکاتبات ساده قابل پیاده سازی است‌.

ستاری تصریح کرد: دانشگاه آزاد با تکیه بر نیروی انسانی تحصیلکرده خود باید منبع درآمدی جدیدی ایجاد کند از زمانی که طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد را به عهده گرفته است و با آمدن دکتر دهقانی فیروز آبادی در معاونت فناوری این دانشگاه اتفاقات خیلی خوبی از نظر توسعه فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در این دانشگاه افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه امروز شاهد فعالیت تعداد بالایی از شرکت های خلاق و استارتاپ ها در دانشگاه آزاد هستیم نتیجه چند سال فعالیت شبانه روزی است.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: نکته ای که برای دانشگاه آزاد مهم است این است که منبع درآمدی دیگری در کنار شهریه ها برای خود ایجاد کند. قطعا  این دانشگاه هم به این نتیجه رسیده که تنها با اتکا به پول شهریه نمی تواند دانشگاه را اداره کند. وقتی چنین سرمایه های علمی و دانشی در داخل دانشگاه آزاد است باید از آنها برای کسب درآمد و توسعه فناوری داشته باشد و عدد قابل توجهی از درآمد خود را از راه توسعه شرکت های خلاق، شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری، سراهای نوآوری و صندوق ها تامین کند.

 ستاری ادامه داد: باید به سمتی پیش برویم که دانشگاه آزاد خود سهام دار شرکت های بزرگی در کشور باشد. این کار هم به جوانانی که کسب و کار دارند یا درس می خوانند در دانشگاه، انگیزه می دهد تا بل دیدن نمونه های موفق، به توسعه کارآفرینی تشویق و ترغیب شوند. بچه های دانشگاه آزاد نسبت به دیگر دانشجویان، مزایای خاصی دارند مثلا اینکه خودشان پول تحصیلشان را تامین می کنند و این یعنی اینکه آنها معنای کسب وکار و اررش پول را می فهمند و درک می کنند.

براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی تصریح کرد: باید روی نمونه های موفق کسب و کار در دانشگاه آزاد کارهای تبلیغاتی خوبی انجام شود تا قصه موفقیت تیم های بزرگ به گوش بقیه دانشجویان و علاقه مندان هم برسد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با یادآوری اینکه دانشگاه آزاد زیرساخت های زیادی ایجاد کرده که هنوز منطبق با نوآوری نیستند، گفت: نیاز است تا در این مورد هم اصلاحات و تحولات جدی ایجاد شود. ما طرح های مشترک زیادی با دانشگاه آزاد داشتیم و این دانشگاه امکانات خوب و بزرگی و بهترین ساختمان های خود را به این کار اختصاص می دهد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا