با فعالیت‌های نخستین کارگزار ارزیابی دانش‌بنیان آشنا شوید

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس هیئت‌مدیره شرکت دانش‌بنیان داده‌پردازان بهینه امید خلیج‌فارس از حضور نخستین و تنهاترین کارگزار ارزیابی دانش‌بنیان در رویداد ملی عصر امید خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، حسن مزارعی در حاشیه برگزاری نمایشگاه رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران که با نخستین و تنهاترین کارگزار ارزیابی دانش‌بنیان در این رویداد شرکت کرده است گفت: حوزه فعالیت‌های شرکت دانش‌بنیان داده‌پردازان بهینه امید خلیج‌فارس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر شامل تجاری‌سازی فناوری، توانمندسازی شرکت‌ها و واحدهای فناور، عارضه‌یابی، آماربرداری، تجزیه‌وتحلیل آماری، به‌هنگام سازی نقشه‌های آماری، ارزیابی فنی و مالی شرکت‌ها به‌عنوان کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در منطقه جنوب کشور است.

وی افزود: فعالیت‌های این شرکت استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را شامل می‌شود و اعطای برند دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری سازمانی و برگزاری دوره‌های آموزش کاربردی برای شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر فعالیت‌های این شرکت است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت دانش‌بنیان داده‌پردازان بهینه امید خلیج‌فارس با تشریح خدمات این شرکت به سایر شرکت‌ها گفت: خدمات این شرکت شامل ارزیابی‌های محصولات دانش‌بنیان بر اساس دسته‌های فناوری و درخواست شرکت‌ها به سفارش کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه می‌شود. از دیگر خدمات ارائه‌شده توسط شرکت، خدمات توانمندسازی و تجاری ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناوری است. سال ۹۹ بیش از ۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان توسط این شرکت مورد ارزیابی قرار گرفته و اکنون بیش از ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در استان بوشهر و بیش از ۱۷۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری و مراکز رشد تابعه در حال فعالیت بوده که به‌عنوان مشتریان فعال متقاضی دریافت خدمت هستند.

مزارعی ادامه داد: از خدمات ارائه‌شده این شرکت درآمدی حدود ۵ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال حاصل‌شده که با توجه به خدمات متنوع و وجود شرکت‌های متقاضی، این مبلغ افزایش خواهد یافت. یکی از حوزه‌های تخصصی فعالیت شرکت اکنون کمک به زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان برای تجاری‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در اکوسیستم فناوری و نوآوری است.

وی اضافه کرد: در این راستا تیم تخصصی شرکت که همگی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوده با ارائه خدمات تجاری‌سازی و توانمندسازی تخصصی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و فناورانه؛ برگزاری نشست‌های تخصصی؛ برگزاری نشست‌های تخصصی معرفی خدمات بروکرها و تسهیلگران حوزه کسب‌وکار؛ ارائه مشاوره‌های ویژه کسب‌وکارها؛ ارائه خدمات عارضه‌یابی؛ برگزاری رویدادهای نیاز فناورانه؛ رویدادهای ایده پردازی و نحوی ورود دانشجویان و نخبگان به بازار کار کمک شایانی به توسعه کسب‌وکارها نوآور و فناور به‌ویژه دانش‌بنیان در اکوسیستم نوآوری و فناوری استان بوشهر کرده و مدل مشارکت در فروش و درآمد با این شرکت مطابق با آیین‌نامه سراهای نوآوری است.

به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال‌آفرینی دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق برنامه‌ریزی شده است.

رویداد ملی گام دوم (رویداد عصر امید) از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و … عرضه می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا