امین رضا ذوالقدر: دانشجویان و شرکت‌های فناور از طرح دستیار فناوری استقبال کردند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس پارک علم و فناوری فارس از انعقاد ۱۶۰ تفاهم نامه بین پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وزارت علوم در سراسر کشور و ثبت‌نام ۶۸۰۰ نفر در سامانه دستیار فناوری خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر امین رضا ذوالقدر ضمن قدردانی از دکتر زلفی گل وزیر محترم علوم و جناب آقای دکتر خیرالدین معاون محترم فناوری و نوآوری بابت تصویب و حمایت از طرح دستیار فناوری در راستای اشتغال آفرینی دانش بنیان، از عملیاتی شدن طرح در کشور خبر داد.

او گفت: این طرح با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همت تمام پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها در استان‌های مختلف و انجام هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است که امیدواریم شاهد مشارکت گسترده و اثرگذار دانشجویان و شرکت‌های فناور در این طرح مهم باشیم.

ذوالقدر از استقبال بسیار خوب دانشجویان، شرکت‌های فناور و دانش بنیان از این طرح خبر داد و گفت: با شروع فراخوان اول طرح دستیار فناوری در سراسر کشور تاکنون حدود ۶۸۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که شامل ۶۱۰۰ کاربر دانشجو و ۷۰۰ کاربر شرکت فناور است.

او گفت: از این تعداد کاربر ثبت نامی، طی ۲ روز اول فراخوان، حدود ۴۲۰ شرکت درخواست شرکت در طرح را داشته اند، که ۴۵ شرکت برنامه طرح خود را نیز بارگذاری نموده اند و از دانشجویان حدود ۱۸۰ دانشجو درخواست مشارکت در طرح خود را ثبت نموده اند، که مهلت نهایی کردن ثبت نام کاربران تا ۲۰ خرداد ماه است.

ذوالقدر با ابراز امیدواری از موفق بودن این طرح در ابتدای کار و همکاری نهاد‌های علمی گفت: تاکنون تعداد ۱۶۰ تفاهم نامه بین پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وزارت علوم در سراسر کشور منعقد شده است.

او، هدف از انجام این طرح را توانمندی دانشجویان در حوزه مهارت‌های مرتبط با کسب و کار و توسعه فردی دانشجو در طی دوران تحصیل دانست و گفت: علاوه بر فراگیری بعضی از این مهارت‌ها ضمن برنامه‌های دستیاری آموزشی و پژوهشی و بسیاری از توانایی‌ها حین انجام پایان‌نامه‌های دانشجویی، لازم است دانشجویان مهارت‌های مرتبط با کارآفرینی، کار تیمی، دانش تجاری و پیشگامی در عرصه فناوری و نوآوری را آموزش ببینند.

گفتنی است طرح حاضر تحت عنوان «طرح دستیار فناوری» با راهبری و هدایت دو نهاد دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری در هر استان برنامه‌ریزی شده است.

این طرح بر اساس هدایت هدفمند آموزه‌های دانشجویان در راستای استفاده کاربردی و کسب تجربه عملی جهت شکل‌گیری دانشگاه جامعه محور، پاسخگو و کارآفرین و ایجاد انگیزه و حس امید و نشاط و القای تفکر آموزش پویا در دانشجویان و با هدف تربیت نیروی متخصص تنظیم و برنامه‌ریزی شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا